Nejkrásnější knihy ČR za rok 2013

Není jedno, jak kniha vypadá. V grafické úpravě knih umíme být liga mistrů. Naštěstí ještě z knižního světa osvícenou grafiku nevytlačily všechny ty kupecké fígle, jak upoutat zákazníka během dvou sekund. Dnes budou v pražském letohrádku Hvězda nejkrásnější knihy ČR za rok 2013 oceněny. Soutěž pořádá a porotu vybírá Památník národního písemmnictví.

ocenění ve vybraných kategoriích:

Krásná literatura
    1. Hanus Hachenburg - Hned vedle bílá barva mráčků
    2. Džian Baban, Vojtěch Mašek - Hovory z rezidence Schlechtfreund
    3. Martin Kubát - Čistka

Literatura pro děti a mládež
    1. David Böhm, Ondřej Buddeus - Hlava v hlavě
    2. kolektiv autorů - 12 malých hororů
    3. Chrudoš Valoušek - Chrudošův zvěřinec

Knihy o výtvarném umění, obrazové a fotografické publikace
    1. Martina Overstreet, Michal Nanoru - Prkýnka na maso jsme uřízli
    2. Aleš Kisil - Eva Fuka
    3. Marie Klimešová, Jan Rous - Jiří Balcar

Magnesia Litera je nejznámější česká literární cena a od včerejšího večera zná letošní vítěze. Dnešní knižní výběr tedy bude zaměřen na ně.

Knižní výběr 4: Magnesia Litera 2014

| Fojtík Tomáš
Literární ceny. No a co? No minimálně vytažení některých knih před vaše oči. Knih, které prošly zrakem odborných porot. Tedy - nejsou to ceny jen tak z paty vytažené. Přesto - je to hra, i když trochu na vyšší než jen nějaké kupecké rovině. To je dobré. A letošní vyhlášení - to bylo asi nejlepší, kterě bylo k vidění za poslední roky. Díky za uměřenost a stručnost. Díky Danielo Písařovicová a Jiří Havelko!