Objevte Kereta, ve světě už to udělali!

Už v roce 2005 vyšly česky jeho povídky Létající Santini (překlad Tereza Černá).  Izraelec Etgar Keret (1967) patří k top světovým povídkářům a k velmi uznávanému literárnímu hlasu, který se šmrncem Woodyho Allena dokáže psát o každodenní situaci života v Izraeli. Spolu se svojí ženou Shirou Geffen, uznávanou filmovou herečkou a režisérkou, jsou momentálně v Cannes. Před Cannes byl ale Etgar Keret v Praze.
Už v roce 2005 vyšly česky jeho povídky Létající Santini (překlad Tereza Černá). Izraelec Etgar Keret (1967) patří k top světovým povídkářům a k velmi uznávanému literárnímu hlasu, který se šmrncem Woodyho Allena dokáže psát o každodenní situaci života v Izraeli. Spolu se svojí ženou Shirou Geffen, uznávanou filmovou herečkou a režisérkou, jsou momentálně v Cannes. Před Cannes byl ale Etgar Keret v Praze.

Právě mu tu totiž vyšel druhý povídkový cyklus, kniha Najednou někdo klepe na dveře. Kdo je Etgar Keret?

Narodil se v roce 1967 v Tel Avivu. Jeho rodiče přežili holocaust v Polsku. V Izraeli je považován za mistra krátké povídky, jeho texty jsou oblíbené zvlášť mezi mladými Izraeleci. Naplno se literatuře věnuje od roku 1995. Keretův styl je označován jako absurdní, provokativní, ale hlavně humorný. Divokou fantazií vytváří nečekané zvraty, spojuje představy s realitou. Často ironizuje černo černým humorem klišé, fráze a známé symboly spojené s Izraelem nebo s palestinsko-izraelským konliktem. Složité životní situace často řeší náhoda nebo nějaký neočekávaný vpád iracionálna do našeho světa.

Na motivy Keretových povídek bylo natočeno víc než 40 krátkých filmů. Přeložen byl do více než 30 jazyků.

Některé názvy povídek z knihy Najednou někdo klepe na dveře: Lhářovo, Cheesus Christ, A přece mi stojí, Co nosíme po kapsách?, Na onom světě, Hemeroid, Jaké jsi zvíře?

Máte čas za den přečíst jen pár stránek? Rychle při večerním čtení usínáte? Čtete v městské dopravě? Keret je váš autor, objevte si ho!