Prvotřídní levnější Vrah a další skvosty

Kosmas, po dohodě s nakladateli, občas nabídne zlevněné starší tituly. Stane se, že některé výborné knihy se minou se čtenářem, jindy se přešvihne počet vydaných kusů. Prostě: můžete si (nebo svým blízkým) koupit právě teď knihy, které vás možná překvapí, jak dobré, i když zlevněné, jsou. Třeba takový Vrah ve mně....

Kniha Jima Thompsona patří mezi noir literaturu, autor mezi ty, kteří se s bravurou prochází po temnější straně lidského Měsíce. Jeho knihy miluje Stephen King, ale autor sám měl vždycky rád Dostojevského Zločin a trest. Sledovat proměnu na pohled seriozního policajta v malém texaském městečku v sadistické cynické monstrum, které se vyspí s přítelkyní už s vědomím, že po sexu ji "bude muset" chladnokrevně zabít, je v Thompsonově podání skutečně velmi intenzivní zážitek. A jednou zabíjačkou to nekončí...a policajtovi Lou Fordovi všechno dál a dál beztrestně prochází...vždycky to nějak narafičí tak, aby nebyl hlavním podezřelým. A taky - je to přece policajt a ti jak víme, mohou buď pomáhat a chránit a nebo můžou dělat z titulu svojí funkce lidem velmi nepěkné věci.

Režisér Michael Witerbotto natočil podle knihy v roce 2010 film. Dobrý film, s atmosférou a existenciální tísní. Sama kniha je pak svátkem pro všechny milovníky McCarthyho nebo True Detective Nica Pizzolatta.

Jinými slovy: proberte se Letními knižními slevami na Kosmasu. Ty knihy nejsou žádný druhořadý šunt. Jsou to jen knihy, které mají takříkajíc po "novinkovém životě". Novinka je takové dráždivé slovo, stařinka už tak vášnivě nezní. Ale upřímně: to, že je kniha čerstvě vydaná není přece žádnou zprávou o její kvalitě a o jejím přednostním právu na vaši pozornost.