Knižní výběr 16

/ Tomáš Fojtík

Léto se pomalu blíží do svého finále a končí tak čas dovolených a víkendů strávených u vody. Na druhou stranu se pomalu, ale jistě začínají prodlužovat večery, a tak jsme opět připravili pětici zajímavých knih, které vám budou dělat dobrou společnost.

Solange Bied-Charreton: Enjoy

Světová literatura z Odeonu, to je edice, která přináší jednu skvělou knihu za druhou. Dá se říct, že pokud si koupíte knihu z tého ediční řady, neuděláte chybu. Letos prošla faceliftem grafická úprava jejich obálek a Odeon vesele pokračuje dál. Zatím nejnovějším přírůstkem je kniha Enjoy Solange Bied-Charretona. Charles je typický muž dneška: snaživý nováček ve velké firmě, slibná kariéra – a závislost na sociálních sítích. Svůj život vede na síti ShowYou, kde panují neúprosná pravidla: uživatelé musí alespoň jednou týdně sdílet video ze svého soukromí, jinak jim zruší profil. A to si Charles nemůže dovolit – zůstat na síti znamená zůstat naživu. Jeho protikladem je studentka Anne-Laure. Seznámí se, zamiluje se do ní – a zjišťuje, že NEMÁ PROFIL na síti! Zjišťuje, že čte papírové knihy, že si pouští klasické desky… Portrét „Generace Y“ – lidí, kteří nepoznali život bez internetu a chytrých telefonů, je velice kousavým, ironickým i krutým portrétem současnosti.

Stephanie Barronová: Jane a nepříjemnost na panství Scargrave

Toto je kniha, která potěší především příznivce Jane Austenové, ale nejen je. Máte rádi klasickou anglickou detektivku? Opravdová lahůdka pro všechny milovníky klasické anglické detektivky. Nechte se přenést na anglické venkovské šlechtické sídlo na počátku 19. století, na kterém dojde k podivnému úmrtí stárnoucího gentlemana. O případ se začne zajímat samotná Jane Austenová…

Pekka Hiltunen Černé ticho

Pekka Hiltunen už není v české kotlině nováček, přečíst jste si od něj mohli knihu Finské pouto, která vyšla vloni. Svou sérii thrillerů zasadil do Londýna, a hlavní roli v nich hraje tajemné Studio. Jeho zakladatelka Mari si vzala za cíl napravovat spolu se svými spolupracovníky a zároveň přáteli zlo tohoto světa. Ústřední příběh se točí kolem vyšetřování série brutálních vražd, které jejich pachatel uveřejňuje jako tajemné videonahrávky na sociálních sítích. Brzy se ukazuje velmi promyšlené propojení každého aspektu vražedných činů i jejich sdílení na internetu s chorobným uctíváním vrahova idolu popkultury. Tým Studia se tentokrát vydává přímo do nebezpečné akce za dopadením vraha daleko od své londýnské základny. Druhá kniha také odhaluje něco víc ze záhadného dětství Finky Mari (s tou jsme se potkali už v prvním díle) a posouvá o něco dál životní zkušenost její krajanky Liy.

Roberto Ampuero Případ Neruda

Roberto Ampuero je chillský ministr kultury a Případ Neruda je jeho šest let starý thriller. Ti z vás, kteří ve světě literatury už trochu umí chodit pochopili, že se nejedná o českého básníka Jana Nerudu, ale o slavného chilského básníka Pabla Nerudu. Starý a nemocný Pablo Neruda se právě vrátil do Chile, poté co opustil svůj post chilského velvyslance v Paříži. Jeho život byl plný úspěchů, ale přesto — zbývá mu rozřešit jednu věc. Nejistota ho trýzní tím více, čím silněji cítí blížící se konec. V zimě roku 1973 pozná Kubánce jménem Cayetano Brulé a přesvědčí ho, aby se ujal pátrání, které už navždy změní Cayetanův život. Na Nerudův popud podnikne Cayetano malou cestu kolem světa, v honbě za pravdou navštíví Mexiko, Castrovu Kubu, Kolumbii i nebezpečný, za Zdí skrytý východní Berlín. Zatímco se potýká s nástrahami svého nového povolání soukromého detektiva, nemocný básník netrpělivě čeká na výsledek pátrání… a nad Chile se stahují mračna vojenského převratu. Toto dobrodružství obsáhne řadu zemí, kultur a politických idejí. Ampuerův román je nejen romantický, barvitý příběh s akční zápletkou, ale i neotřelý vhled do života velikána světové literatury — Pabla Nerudy — a politický thriller, odehrávající se během bouřlivého konce jedné éry. Romány Roberta Ampuera, v hlavní roli se soukromým detektivem Cayetanem Brulém, se staly světovou senzací.

Ransom Riggs Sirotčinec slečny Peregrinové: Podivné město

Bonbonek na konec. Sirotčinec slečny Peregrinové je kniha, jejíž první díl si velmi rychle našel slušný počet oddaných fanoušků čekající nejen na pokračování, ale také na avizované filmové zpracování (navíc, když to má točit Tim Burton). Mimořádná pouť pokračuje ve druhém díle, který se jmenuje Sirotčinec slečny Peregrinové: Podivné město. Jacob Portman se vydává se svými novými přáteli na cestu do Londýna, podivného hlavního města celého světa. Doufají, že zde naleznou lék pro svou milovanou ředitelku, slečnu Peregrinovou. Jenže ve městě ničeném válkou číhají nečekaná překvapení na každém rohu. A než Jacob dovede podivné děti do bezpečí, musí učinit důležité rozhodnutí, které se týká jeho lásky k Emmě Bloomové.

Sirotčinec slečny Peregrinové vtáhne čtenáře do imaginárního světa telepatie a časových smyček, cirkusových triků a vlkodlaků – do světa obydleného „podivnými“ dospělými, vrahounskými stvůrami a bizarními druhy zázračných zvířat. Stejně jako v prvním díle v sobě i druhá část Podivných dětí spojuje napínavou fikci s dosud nepublikovanými dobovými fotografiemi a nabízí tak jedinečný čtenářský zážitek. Opět jsou nedílnou součástí knihy fascinující fotografie, který temný pocit ještě umocní.