Před 80 lety se narodil Richard Brautigan

Richard Brautigan (1935 - 1984) u nás získal svatozář až posmrtně - v roce 1986, jeho knihu V melounovém cukru vydal Odeon v překladu Olgy Špilarové a s ilustracemi Jiřího Šalamouna. Tuhle poetickou pidi-bibli všech hipísáků, napsal Brautigan možná právě proto, že trpěl celoživotními depresemi. Ano, jeho knihy jsou bláznivě poetické, idealistické...výjimečné. 30.1. proběhne v pražské baru Saturnin od 20 hod. vzpomínkový večer - čtení z Brautiganových knih.

Názory Brautiganových čtenářů:

"Kniha, kde i maličkosti mají přenesený význam z reality konce 60.let. Krásně vystižený vysněný život v komunitě jáMoru, kde je příjemná atmosféra a čisté vztahy, a jako opozit k tomu se nachází svět zapomenutých podniků a špinavého opilého neŽITa a jeho gangu, který reprezentuje industriální americkou společnost. Popsané poeticky a citlivě. V ČR je kniha dvojjazyčná, takže plný počet."

"Poetická halucinogenní ujetost, kterou nelze ani tak přečíst jako spíš nechat pod dohledem přecitlivělého kosa přesublimovat přes své sítNICe za pleskotu dopadajících krůpějí z hořčičné fontánky, do které omylem spadla sekaná v montérkách."

"Po přečtení jsem si říkala: "Co to sakra bylo?" jenže pak jsem knížkou začala listovat znovu a zjistila, že má obrovské kouzlo, bohužel neumím popsat v čem to kouzlo spočívá. S odstupem času jsem si uvědomila, že ta knížka na mě působí strašně depresivně. Ideální svět, ale lidé tak strašně prázdní..... Bylo to mé první setkání s Brautigenem ale rozhodně ne poslední."

čtenářské názory z webu databáze knih