Tak básnil Bondy v padesátých letech

Nejneuvěřitelnější část díla Egona Bondyho (1930 - 2007) právě vyšla. První svazek jeho Básnických spisů totiž zahrnuje poezii z let 1947 - 1963. Ivan Jirous o Bondym říkával, že byl chorobně zbabělej, ale že plusy jeho života vysoce převyšujou jeho mínusy. Kdykoliv si čtu jeho básničky z padesátých let, z let, kdy jste zahučel v kriminálu za špatnej pohled a za zbytečnou upřímnost vás rovnou pověsili, nestačím se divit, co si dovolil dát Bondy na papír.

TV Kosmas

Jak pracuje literární agentura?

Zajímalo nás, jestli je to tak, že vám jednoho dne zazvoní jako začínajícímu nakladateli telefon a tam se ozve: Tady literární agentura, jak vám mohu pomoci k bestselleru?" Jako všechny věci na světě, je to pochopitelně složitější a mnohem méně romantické. Ale jisté je: bez dobře pracujících literárních agentů se žádný knižní trh na světě prostě neobejde.
 | tomáš weiss, vojtěch polák
TV Kosmas

Nesahat na můj knír

Jmenuje se Charlie Mortdecai a je to bohatý pitomec. Ve filmu si ho s chutí zahrál Johnny Depp. Dokonce prý přišel za režisérem s knihou a řekl, že v tomhle by rád hrál hlavní roli. Knihu napsal Kyril Bonfiglioli (1928 - 1985), další z rodu britských humoristických autorů jako je třeba P.G. Woodhouse. Mix Bonda se Saturninem a Mr. Beanem. Protřepat, nemíchat!
TV Kosmas

Zamyšlení Jana Petránka

"Jsem pro tvrdý nátlak veřejnosti na nenažranost", říká Jan Petránek (1931), novinář a rozhlasový komentátor. Snad celý život má od brzkého rána zapnuto několik rozhlasových a televizních stanic najednou. A snaží se myslet vlastní hlavou a být každý den trochu kacířem. Informovaným heretikem proti tomu, co jedna paní povídala.