Ve čtvrtek začíná 21. pražský knižní veletrh Svět knihy

Lidi od knih se potkají s jinými lidmi od knih a se čtenáři všech věkových kategorií.  Pražský knižní veletrh je pořád největší knižní akcí v naší kotlině, ale mezi čím dál větší částí nakladatelů nemá už několik let pověst akce, které by se chtěli účastnit. Veletrh se postupně propadá čím dál víc tam, kam celý knižní trh - tedy do středoproudu či knižního popu. Většina tu jako všude válcuje menšinu. Což je škoda pro čtenáře i pro veletrh samotný.
Lidi od knih se potkají s jinými lidmi od knih a se čtenáři všech věkových kategorií. Pražský knižní veletrh je pořád největší knižní akcí v naší kotlině, ale mezi čím dál větší částí nakladatelů nemá už několik let pověst akce, které by se chtěli účastnit. Veletrh se postupně propadá čím dál víc tam, kam celý knižní trh - tedy do středoproudu či knižního popu. Většina tu jako všude válcuje menšinu. Což je škoda pro čtenáře i pro veletrh samotný.

Čtenářů se každý rok přijde na veletrh podívat dost a dost, včetně výprav školních tříd. Možná je to pro některé z nich jedna z mála chvil, kdy v průběhu roku vezmou do ruky "živou" knihu.

Hlavním letošním zahraničním hostem je Egypt. V Káhiře mají svůj knižního veletrh. U nakladatele Šerífa Bakra letos vyšly dokonce dva nové překlady z češtiny. Knížka Stropy od Zuzany Brabcové ( v arabském překladu s názvem Detox) a knížka Petry Hůlové Strážci občanského dobra, které jsme dali název Stalo se v Krakově.

Přijedou zajímavé hosté, i když žádné literární superstar. Kromě desítky spisovatelů z Egypta se budete moci setkat s některými známým jmény: Thomas Brussig, Vladimir Kantor, Charles Lewinsky, Michael Stavarič, Yannick Granneková nebo dva slovenští autoři Veronika Šikulová a Marek Vadas. Ti všichni mají u nás vydané knihy. Stejně jako někteří z dalších hostů.

Z bohatého doprovodného programu besed, autogramiád a setkání s autory si můžete v katalogu vybrat sami.

Knižní veletrh Svět knihy se koná v Praze na Výstavišti od 14. do 17. května, od čtvrtka do soboty od 9:30 do 19 hod., v neděli do 9:30 do 16 hod. Vstupné 100 Kč, studenti a důchodci polovic, rodinné vstupné 200 Kč.