Stonerova neromanticky dojemná pouť životem

Představte si knihu Stoner od Johna Williamse asi takhle: člověk vyjde z bodu nula...a začne poznávat svět, realizovat svoje touhy, ztrácet svoje jistoty, zažívat lásku v kráse a krutosti...a tak nějak nenápadně se vrátí do bodu nula....jen chtě nechtě o spirálu výš. Z vyprávění, které dostalo třeba Juliana Barnese, je cítit trochu Škola Malého stromu a dejme tomu místy i Siddhártha. Tuhle knihu si prostě čtenáři najdou a oblíbí. Ani si nevšimnou, že byla napsána už před padesáti lety.

Stoner

260

Stoner

169

Jean Michel Guenassia (1950) patří do spisovatelského klubu nenapravitelných romanopisců. Jeho vysněný románový pan Kaplan se dokonce narodil v Československu a pak se do něj po druhé světové válce vrátí. Kniha Vysněný život Ernesta G. tak udělala z francouzského spisovatele někoho téměř domácího. V hlavní roli jeho nového románu Stoprocentní riziko je vlastně nuda. Ne ta čtenářská, ale ta životní. Jak se jí zbavit? Vsadit všechno na jednu kartu.
Ukázky

Nudíte se? Vsaďte všechno, to vás prokrví!

Caroline Kepnesová napsala thriller Ty jako perverzní sledovačku. Zamilovaný si vyhládne svůj objekt a nedá mu pokoj. Obtěžování stejně jako stalking je v tomhle případě slabé slovo. Tenhle chlapík je totiž fakt ujetej. Jeho "lásku" asi nepůjde jen tak přežít. Tak tedy - nebohá Beck vejde jednoho dne do knihkupectví....jo vlastně, ten ujeťák je knihkupec....
Ukázky

Jsem ti v patách, miláčku!

Igor Fic (1967) literaturu vyučuje. Jak někde v knize říká: poezii nepíše, ale nějak mu z různých stran leze do života. Jeho kniha Vypalování stařiny je žánrově asi nejspíš meditace nebo takový stylizovaný duchovní cestopis. Mezi hospodou a kostelem hledám tě, ó Pane, s Demlem, Jirousem, Hejdou a zástupy dalších básníků, které nosím pořád s sebou.
Ukázky

Jak se načtené mění cestou v prožité a naopak