Kdo hledá, najde - i literaturu v televizi

Možná to není přímo důvod si televizi pořizovat - ale občas se v bedně mluví i o literatuře. Třeba se po prázdninách zase rozběhly pořady, jako je Jasná řeč Josefa Chuchmy nebo Konfrontace Petra Fischera. Dál pokračuje literární revue 333. Občas se literatura dostane i Na plovárnu k Markovi Ebenovi. A sledovat se pochopitelně vyplatí každou středu aktuální knižní týdeník U zavěšené knihy. Vše můžete sledovat z archivů na svých počítačích.

Pořad U zavěšené knihy donesli aktivně do České televize Jiří Podzimek a Petr Vizina. Jejich představa byla jasná: literatura není žádná posvátná kráva, kolem které se musí nábožně našlapovat,ale knížky, které máme rádi. A tak vymysleli pořad, který se původního zadání drží. Je aktuální, vybírá si z nabídky českého knižního trhu kvalitu a dokáže se se slušnou kultivovaností pohybovat mezi pěnou dní a mramorovými kvádry.

TADY k vidění díl ze středy 16.9.2015

Spisovatelé a další lidi od knih se občas dostanou i do některé z talk show. O Pavela Kosatíka byl zájem hned ve dvou  - u Jana Krause i Na plovárně Marka Ebena. Kdo zná knihy Pavla Kosatíka o českých dějinách a o osudech některých osobností v nich, ten tuší, že je to host, který dokáže říct něco, kvůli čemu si člověk před obrazovkou chvíli posedí.

Pavel Kosatík Na plovárně TADY

Po skončení  II. světové války se Radim Palouš (1924) stal žákem Jana Patočky na filozofické fakultě. Tam se v roce 1990 stal prvním polistopadovým rektorem UK. A mezitím byl statečný život milovníka filozofie a bytostného křesťana.