Velký knižní audio čtvrtek 5.11.

5. listopadu se poprvé představí Velký audioknižní čtvrtek tedy akce, která patří do rodiny Velkého knižního čtvrtku a je speciálně zaměřená na audioknihy. Na pulty knihkupectví dorazí osm novinek.

„Zejména na popud čtenářů – posluchačů, jsme se rozhodli přinést tento podzim i novinky z oblasti audioknih, které zaznamenávají velký nárůst příznivců. Vybrané novinky nabídneme nově tedy nejen čtenářům papírových a elektronických knih, ale i těm, kteří si knihy rádi pouštějí do ucha,“ říká zástupce Kosmasu Ctirad Fuchs.

V nabídce Velkého audioknižního čtvrtku se objeví například úplně čerstvá novinka a bestseller Umberta Eca Nulté číslo (u nás vyšlo 1. 10. 2015), kterou načetl populární herec Petr Oliva, Želary Květy Legátové v podání Lenky Vlasákové nebo knižní bestseller Himmlerova kuchařka od Franze-Oliviera Giesberta v interpretaci Taťjany Medvecké. Nabídka pamatuje i na dětské čtenáře a to v podobě Chytrých pohádek pro malé rozumbrady od Jiřího Žáčka, které namluvil Oldřich Kaiser a pohádek Radka Adamce a Milana Zimmermana Bubákov v interpretaci Jiřího Somra, Oty Jiráka, Jiřího Lábuse, Ivo Šmoldase nebo Pavla Lišky. Kompletní nabídku ještě doplňují Klasici laskavého humoru, kde ze svých knih čtou a na své kolegy vzpomínají např. Jan Werich, Zdeněk Svěrák, Ivan Kraus nebo Milan Lasica, kniha Alice Claytonové Nabíječ, kterou namluvila Sára Saudková a staropražská detektivka Petra Stančíka Mlýn na mumie (cena Magnesia Litera 2015) v podání Zdeňka Maryšky a Ivana Řezáče.

Tradičně je připravena akce v Městské knihovně v Praze na Mariánském náměstí, kde 5. listopadu od 17:00 hodin proběhne setkání s interprety a režiséry nazvané Knížky do ucha aneb jak se dělá audiokniha. Pozvání přijaly populární herečky Taťjana Medvecká a Lenka Vlasáková, dále herec Ivan Řezáč a režiséři Jindřiška Nováková a Jiří Tušl. Pořadem bude provázet rozhlasový moderátor Vladimír Kroc.