3x předvánoční připomínka osvědčeného titulu pro děti a jejich rodiče

Všude samá novinka, ale v dětské literatuře platí, že co je osvědčené, má u rodičů mnohem větší důvěru než neznámo. Tak tady připomínka moderní klasiky, která už zaparkovala s velkým úspěchem v mnoha domácnostech a je dobrý předpoklad, že i vám poslouží skvěle.

Lichožrouti - komplet

Požírači ponožek od Pavla Šruta a Galiny Miklínové vycházeli postupně, ale teď už se dají koupit všechny tři díla najednou v papírové krabici.

Dalším starým známým je Temný pán. A taky už ho jsou tři díly. Temný pán, vládce Temnokraje, velitel Legií děsu a vůbec krystalické Vtělení zla, je po prohrané galaktické bitvě za trest svržen na bezvýznamnou planetku jménem Země. Pryč jsou však jeho majestátní rohy, vlčí tesáky i kostěné hrboly na lebce. Na Zem byl svržen v těle obtloustlého třináctiletého chlapce a žádná z jeho hrůzostrašných magických rekvizit zde žel nefunguje.  Chlapec z jiného světa, hovořící květnatým archaickým jazykem, oslovuje sociální pracovnici „bezvýznamná lidská ženo“, školu nazývá „pekelným domem“ a podivuje se, když mu k snídani namísto opékaného masa nepřátel přinesou topinky.

A do třetice klasika - Škola Malého stromu. Pokud ještě neznáte, neváhejte. Je svátkem číst takovou knihu. Je podivuhodná. Pojednává o malé části života chlapce-sirotka, který byl od svých šesti let vychováván krátkou dobu na horské samotě svým indiánským dědečkem a babičkou z rodu Čerokiů. Kniha není žádnou selankou, objevuje se tam vše co patří k životu. I smrt a smutek, bezmoc. Budete překvapeni, jak kniha dokáže vcucnout. Takových opravdu moc není!

Jako malý byl Jón Gnarr podle vlastních slov pohromou pro svojí rodinu. Zrzavý hyperaktivní vyvrhel, který si dokonce jednoho dne udělal v dětském pokoji ohniště a zapálil v něm indiánský oheň. Když vyrostl, stal se stand-up komikem, později vyhrál primátorské volby v Rejkjavíku a ještě později dodržel slib a po čtyřech úspěšných letech u moci z politiky odešel. Zajímavý a důležitý rozhovor s ním vedl Marek Eben Na Plovárně.