Když smrt přestane být pouhou teorií

/ tomáš weiss, vojtěch polák

Po praxi v mobilním hospicu sepsal bývalý novinář Respektu Ondřej Nezbeda Průvodce smrtelníka. Měla by to být kniha příběhů umírajících a praktický rad, kam se obrátit o pomoc, ať už jako člověk ze světa odcházející nebo člověk, o takového umírajícího pečující. Aby to bolelo míň, aby se zařídilo to, co se zařídit má. Protože tváří v tvář smrti není nakonec nikdo tak úplně odborník

TV Kosmas

Dům na kopci má s návštěvníky svoje plány

Jak se o knize dočtete na Čítárnách .cz: "Jen málokteré dílo světové literatury zůstává tak dokonalou ukázkou sublimované frustrace i textu generovaného autorčinými vnitřními úzkostmi jako Dům Na Kopci alias Strašení (The Haunting), což je titul filmového zpracování dotyčné klasiky. A název originálu knihy: The Haunting of Hill House Tak, a je to pěkně pohromadě. A můžeme se začít bát!
TV Kosmas

Pokoj - česky, anglicky i filmově

Pro pětiletého Jacka je pokoj celým světem. Je to místo, kde se narodil, vyrůstá a kde žije v bezpečí se svou mámou Joy. Spolu si čtou, učí se, hrají si. Poznání o světě Jack nabývá prostřednictvím několika dětských knih a dětských televizních seriálů. Vše, co je mimo pokoj, je fiktivní, jen pokoj je skutečný.
TV Kosmas

Další artefakt registrovaného partnerství, které Rowlingová uzavřela s kouzelnickou hůlkou

Mlok Scamander přichází do New Yorku se svým záhadným kufříkem, ve kterém se nachází obrovská sbírka vzácných magických tvorů z jeho cest kolem světa. Co se může stát, když se nadaný britský kouzelník vydá do Ameriky a jeho zvířata (některá i trochu nebezpečná) uniknou z kufříku? Film podle předlohy J.K. Rowlingové Fantastická zvířata a kde je najít jde do českých kin 17. listopadu. Dobrý datum na kouzelnickou premiéru!