Zatím nikdo nehodnotil, zatím žádné recenze, napsat vlastní recenzi

Rozebráno
Rozebráno
Titul je vyprodaný.
Zavřít

Tento titul si můžete zakoupit i v těchto knihkupectvích (za běžnou cenu bez internetové slevy):

Stav skladu v knihkupectvích bez záruky, kontaktujte prosím knihkupectví a knihu si rezervujte.

V dalším souboru edice Česká povídka se šest autorů pustilo do hororu, který v české literatuře příliš nezdomácněl. Dosud nepublikované povídky neděsí čtenáře oživlými mumiemi či hrůznými vetřelci z vesmíru ani tu netečou potoky krve. Ale tajemství, vraždy, záhadná úmrtí i napínavý děj v souboru Zabij mě líp nechybí. V pravdě hororové zážitky čekají pětici studentů, kteří přijedou strávit mrazivé Vánoce do starého zámku, v příběhu Milana Urbana. Smrt jako odplatu "připravili" adrenalinovým řidičům Iva Pekárková a Ondřej Neff. To je však jediné, co jejich texty spojuje. Rukou neznámého vraha umírá v malém americkém městečku jedna dívka za druhou; Martin Kolář vidí i drsné události očima dospívajícího chlapce, "psychouše", jak mu říkají jeho vrstevníci. V povídce Jana Jandourka se ztrácejí čtrnáctiletí premianti. Z odhalení, kdo je má na svědomí a jakým způsobem, člověka zamrazí. Teprve dvaadvacetiletá studentka Anna Cermanová ve svém baladickém příběhu působivě zachycuje atmosféru horské vesnice, kam po první světové válce přijíždí nový učitel. Čtenář brzy vytuší, že v zapadlém koutě hor se schyluje k tragédii.

Zákazníci, kteří si koupili tento titul, koupili také

Zabij mě líp

• Nakladatel: Listen
  • ISBN: 80-86526-16-X, EAN: 9788086526164
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 144 stran, 12 × 16,5 cm, česky
  • Rozměry: 12 × 16,5 cm
  • Rok vydání: 2005 (1. vydání)

Podělte se s ostatními o svoje myšlenky:

Napsat vlastní recenzi

Uživatelské recenze

Průměrné hodnocení:

Zatím nikdo nehodnotil, zatím žádné recenze,

Anna Cermanová

Jan Jandourek

Martin Kolář

Ondřej Neff

Iva Pekárková

*15. února 1963, Praha. Studovala mikrobiologii a virologii, v roce 1985 emigrovala přes Rakousko do Spojených států, kde se živila, jak se dalo, především jako sociální pracovnice, barmanka a taxikářka. Od roku 1997 žije opět v Praze, kde si vydělává hlavně překládáním a publicistikou.

Miloš Urban

Miloš Urban se narodil roku 1967 v Sokolově. Od dětství žil v Karlových Varech, za svůj skutečný domov však považuje Doksy v severních Čechách. V současnosti žije v Praze. Vystudoval moderní filologii (zaměření na literaturu) na katedrách anglistiky a nordistiky na FF UK v Praze a absolvoval roční stáž na univerzitě v Oxfordu. Od roku 2001 pracuje jako redaktor v nakladatelství Argo.
Romanopisec Miloš Urban dnes patří mezi nejvýraznější české spisovatele mladší generace a podle některých kritiků mezi největší naděje nové české literatury. Svými prózami se hlásí především k anglické vypravěčské tradici - v Anglii ostatně strávil část dětství a potom studoval anglickou literaturu na univerzitách v Praze a v Oxfordu. Britskou filiaci dokládá např. jeho svérázný černý humor a také morbidní, hororové prvky, obsažené ve všech jeho románech, které v duchu ostrovní tradice vynikají čtivostí, nadsázkou, bohatým dějem, důmyslnou výstavbou a překvapivými pointami.

zavřít