156 Kč
94 Kč
156 Kč
vybrat

Básnická sbírka brněnského autora

(3x)
V psychiatrické léčebně je velmi příjemné, zvláště když svítí slunce. A když slunce nesvítí a kočky jsou za popelnicemi, které nemůžu najít, sednu si doma na podlahu s touto knihou. Ohnisko je s každou knihou lepší. U předchozích snad občas problesklo podezření z l´art-pour-l´artismu, ale tady je to až na kost. Výborná kniha, a kdyby byla řekou Nilem, napsal bych kataraktická, takto napíšu...
Více
Oh, nízko? Nene, vysoko! Obsah zazářil nad formou. Stojí to za to.
Doposud nejlepší Ohniskova sbírka! Hloubka a tragika vyjádřená až na dřeň jdoucím, archetypálním způsobem, k tomu autorská značka - hrátky s jazykem (které se mi v tomto případě příčí nazvat kalambúry) a pro ty, kteříž znají českou literární scénu několik skutečně vtipných básní.

Na tváři lehký smích... aneb Love!

(...) si autor ze svého srabu dokáže udělat psinu, když nekňučí, i když mu je na blití, a pokud kňučí, kňučí s vtipem a elegantně. Že tohle umí Milan Ohnisko opravdu dobře, se dobře vyjevilo u jeho předposlední samostatné sbírky Milancolia. Tady začalo být nad slunce jasnější, že ten (oproti mně) mladý a na můj vkus poněkud měkký jinoch má nejspíš talent.

KNIŽNÍ MENU MICHAELY HEČKOVÉ

(...) Love! je plnou hrstí povedených variací na téma láska a vztahy, které navíc umocňuje autorův absurdní, až groteskní tón a vtipné ironické slogany s ostrou pointou v posledním verši. Poezie Milana Ohniska vždy na čtenáře čekala (alespoň co se formy týče) s otevřenou náručí a skrze svůj líbivý a snadno vnímatelný sdružený rým se s ním také chtěla kamarádit. V Love! tomu není jinak.

Milan Ohnisko Love!

(...) Poezie Milana Ohniska je velmi komunikativní, a to nejen díky sdruženému rýmu, ale i tomu, "o čem" je: "Každý to tak nějak tuší/ hlavní je splynutí duší// Každý by tak nějak chtěl/ hlavně to splynutí těl". Tato "přístupnost" je však také hlavním úskalím - není příliš důvodů se k takovým básním znovu vracet. (...) Po čtvrté sbírce, již vydalo nakladatelství Druhé město, už by konečně mohlo přijít autorovo usazení se v poloze, která mu bude intuitivně nejblíže, která bude jeho -aniž by to nutně muselo znamenat zbabělou sázku na jistotu.
HODNOCENÍ LN ***

Love
Ohnisko, Milan