Obálka titulu Lord Mord

Lord Mord

Miloš Urban

Popis: 1× kniha, vázaná, 361 stran, 11 × 16 cm, česky - více

Běžná cena: 298 Kč
U nás ušetříte: 45 Kč (15 %)
Naše cena dnes: 253 Kč

Cena je včetně DPH 10 %
(Cena bez DPH činí 230 Kč)

Jaké bude vaše poštovné?
Zavřít

Poštovné

Pro zásilky po České republice si můžete vybrat z těchto způsobů doručení (ceny vč. DPH):

Česká pošta

Poštovné pouze 65 Kč - balík do ruky.

Kurýrní služba PPL

Poštovné pouze 65 Kč, doručení do 1 pracovního dne od expedice.

Osobní odběr

Nabízíme osobní odběr ve všech našich kamenných prodejnách (20 Kč). V centrálním skladu v Horoměřicích je vyzvednutí zdarma. Využít můžete také síť výdejních míst Zásilkovny (34 Kč).

Zásilky do zahraničí

Poštovné závisí na způsobu dopravy a hmotnosti zásilky. Cenu se dozvíte před dokončením objednávky.


Více o možnostech plateb a doručení

Mám zájem
Rozebráno
Rozebráno
Titul je vyprodaný.
Zde zjistíte dostupnost na prodejnách
Zavřít

Tento titul si můžete zakoupit i v těchto knihkupectvích (za běžnou cenu bez internetové slevy):


Stav skladu v knihkupectvích bez záruky, kontaktujte prosím knihkupectví a knihu si rezervujte.

Alternativní verze titulu Lord Mord

Lord Mord Elektronická kniha česky 148 Kč
Lord Mord Audiokniha česky 269 Kč
Lord Mord Kniha, brožovaná česky 220 Kč

Anotace

Román se odehrává v 19. století a sleduje osudy lehkomyslného, zhýralého a zchudlého hraběte Arca, jemuž příchod moderní doby sebral jeho nejmilejší hračky - ženy, a nabídl zábavu novou: heroin.

Praha před koncem 19. století. Asanační násilí páchané na městě se odráží ve vyvražďování prostitutek v židovském ghettu. Souvislost mezi úmrtími je však třeba teprve hledat, po stopě zločinců jde jednak policie, jednak Karel Adam, hrabě Arco, jejž se smrt dívek dotýká osobně a který je sám stravován těžkou nemocí dýchacích cest. Do neklidného období protivládních demonstrací a konfidentských provokací přijíždí z jedné strany, z Tyrol, Adamův bratránek Mani, a ze strany druhé, z Moravy, neznámý stařec doprovázející neskutečně krásnou dívku, o níž se v Praze začíná šeptat jako o židovské princezně, ale kterou Adam při prvním setkání nepozná. Navíc se ve městě objeví Felix Hofman, lékař a chemik z Bayerových závodů, který s sebou přivezl zázračný lék proti černému kašli a souchotinám, prášek plný heroické síly a smrtelného nebezpečí. Hrabě Arco se k němu snaží dostat, zároveň se pokouší zachránit alespoň jeden barokní dům na rozhraní Starého Města a Josefova, k tomu soupeří s policií v tom, kdo dříve odhalí vraha prostitutek a jeho motivy. Mezi tím se pod nátlakem moderních bouracích strojů poroučí jeden dům za druhým a v ruinách Židovského Města se po nocích zjevuje legendární fantom z dětských báchorek, Masíčko, před jehož dlouhým nožem je lépe co nejdál uprchnout.

Zákazníci, kteří si koupili tento titul, koupili také

Lord Mord

  • Nakladatel: Argo
  • ISBN: 978-80-257-0087-7, EAN: 9788025700877
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 361 stran, 11 × 16 cm, česky
  • Rozměry: 11 × 16 cm
  • Rok vydání: 2008 (1. vydání)

Recenze

Recenze v Médiích

O triumfující bestii aneb Budete mít, co si zasloužíte

Zdenko Pavelka, PRÁVO, 5.3.2009
(...) Urban nechá záporné postavy svého románu pozabíjet, ale ví, že taková satisfakce je nejen jaksi nehumánní, ale taky zůstává jen osobní a nic neřešící - ten hlavní zápas už je stejně prohrán a hrabě Arco neuspěje ani se svou individuální vzpourou, zbourán je i jeho dům. Právě tímto konceptem však dokázal, myslím si, prostřednictvím napínavého příběhu s tajemstvím vyvolat v život tu správnou otázku: Můžu já jako občan něco dělat? A možná i další: Koho například budete volit? Ty usměvavé, ustaraně optimistické tváře, které nás přesvědčují, že jsme všichni v jednom týmu, a proto chceme v Praze olympijské hry?

Urban, Miloš: Lord Mord 1

Petr Nagy, iLiteratura, 13.2.2009
Jak naznačuje nastíněný půdorys zápletky Urbanova románu, čeká na jeho čtenáře dobrodružný příběh odvíjející se v rychlém tempu, který hlavního hrdinu strhává s sebou jako rozvodněná řeka – a je jen zásluhou autorova vypravěčského umu, že svůj příběh udrží až do samého konce v předem vymezených hranicích a ten tak navzdory značnému množství postav a motivů nevystoupí ze svých břehů.

Urban, Miloš: Lord Mord 2

Pavel Janoušek, iLiteratura, 13.2.2009
Příběh, který nám tentokrát Urban vypráví, je vlastně českou variantou story o tajemném Jacku Rozparovači, jenž v temných uličkách Londýna mordoval prostitutky. A protože ke klíčovým rysům Urbanovy poetiky nepatří jen kombinace atraktivního děje, pitoreskně hrůzostrašného tématu a aktuálních politických asociací, ale také začlenění příběhu do zcela konkrétního prostoru, stál jako autor před úkolem, jaké prostředí pro tento příběh zvolit.

Urbanův pražský román z dob, kterým vládla bestia triumphans

Ivan Matějka , Ostatní, 9.2.2009
(...) Urban nachází úlevu v pletenci jednoduše i složitěji průhledných aktuálních narážek, průniků současnosti do příběhu z dávných dob, kdy Prahou, tou "provinciální zemljankou", lomcovala parostrojní modernizace, národnostní šarvátky, pogromy i strach z přízraků. Varoval nás ovšem už na samém začátku svého příběhu: "Dokonce i historie je smyšlená." Lord Mord (vypravený nakladatelstvím Argo v malém příjemném formátu a v nápadité grafické i výtvarné úpravě Přemysla Růta - což jsou už téměř erbovní znamení Urbanových próz) patří ke knihám, které stojí za to číst. A přemýšlet nad nimi. I o tom, co stojí mezi řádky.

Sugestivní výprava do světa dekadence

Josef Chuchma, MF DNES, 30.1.2009
(...) Dějové eskapády, jak naznačeno, napájejí dva základní zdroje: jedním je tradice krvavých románů, obecněji napínavého čtiva, druhým dobové politické a společenské reálie - sváry mezi českým, německy mluvícím a židovským živlem, ale zejména asanace řízená pražským magistrátem. (...) Nicméně obraz ghetta v Urbanově podání zdá se mi jedinečný. Podařilo se mu vytvořit dostředivý prostor, území, do něhož je čtenář vtahován stejně silně a neodbytně, jako je ghettem přitahován šlechtic Arco. Urban přitom ghetto neidealizuje: je to území zakouřené, špinavé, potemnělé, agresivní i bez těch ornamentálních vraždiček provedených monstrem jménem Masíčko. O životním stylu a ruchu v Praze přelomu 19. a 20. století se pochopitelně můžeme dočíst v dostupné literatuře historické či v dobové tvorbě beletrické, ale Urban vystavěl území, v němž se pohybujeme tak, že životní styl a obtíže té doby a toho místa pociťujeme velmi naléhavě, uvědomujeme si pomalost a obtížnost tehdejší existence ve srovnání se servisem, jímž jsme obklopeni my dnes.

Dobře namíchaný pražský koktejl

Jiří Kratochvíl, Literární noviny, 19.1.2009
(...) Na rozdíl od předchozích románů, v nichž Urban kladl důraz na jedno téma, v Lordu Mordovi umně propojuje více motivů. Spolu s Arcem, dělícím většinu svého času mezi návštěvy nevěstinců a šermířských tréninků, můžeme sledovat zárodky bouřlivých politicko- společenských změn na sklonku devatenáctého století, přičemž nejvýraznějším tématem je Arcovo znechucení z postupující asanace židovského města, které je nahrazováno přímými ulicemi lemovanými činžovními nebo bankovními domy. (...) Z románu čiší autorova radost z psaní příběhu, v němž mohl popustit uzdu své imaginaci a intelektuální invenci s jasným cílem pobavit nejen sebe, ale především své čtenáře.

Praha magická, morbidní a recyklovaná

Michaela Hečková, Literární noviny, 19.1.2009
(...) Lord Mord je románem nepochybně postmoderním - nejen využitím městského prostředí, nejen díky polemice s historií a sepětí děsivého s krásným či společensky významného se zanedbatelným, ale i v tezi poetické reprodukovatelnosti motivů a témat, která nemůže být samotnému textu ke škodě. Hra s nepůvodností či vrstvením nejrůznějších pretextů a charakteristických autorských prvků některých romantických a nyní i dekadentních autorů představuje výraznou vrstvu Urbanova stylu. Spisovatel v novém "historicko- hysterickém" románu tedy nijak neslevil ze svých předchozích autorských kvalit a skoro by se dalo říci, že ani nezklamal své skalní fanoušky, kterých v České republice i blízko za jejími hranicemi není málo.

Vraždící monstra ve službách idejí

Klára Kabrielová, Hospodářské noviny, 16.1.2009
(...) Zdánlivě nesouvisející motivy - asanace Židovského města, brutální vraždy, vyžilý šlechtic, tajemné židovské strašidlo i politické události - splétá Urban do příběhu pomalu. Autor si v klidu vychutnává dobové obrazy skoro jako z příběhů policejního rady Vacátka, finále ale začne prudce nabírat na obrátkách a tajemné se propojí s reálným ve fascinující symbióze. (...) Román je vyzývavý po jiné stránce. Nastiňuje otázku politické manipulace a propagandy, jejichž mechanismus nerozlišuje staletí. Stále dokola jsou obyvatelé přesvědčováni o správnosti politických rozhodnutí a mají-li pochybnosti, je vždy poblíž nějaký Kleinfleisch, strašidlo bez tváře, aby nahnalo strach.

S kordem proti asanaci

Ivan Adamovič, REFLEX, 18.12.2008
(...) Připomínat znovu Urbanovo jazykové a stylistické umění zavání nošením dříví do lesa. Autor si osvojil neobyčejný vyjadřovací způsob spojující strohou expresivitu se zalíbením v archaizujících slovech, pod jeho perem však žijících zcela přirozeně. Volba muzeálního slovníku dodává kromě svérázné autenticity také velmi jemné předivo slovního humoru. (...) Není to hrdina právě sympatický, nedokáže ze sebe vykřesat ty správné lidské emoce. Ale jeho přímý přístup k životním výzvám a ochota se za své zájmy bít na život a na smrt jsou něčím, co v době sílící moci zkorumpovaných státních úředníků začíná chybět.

Urbanova dekadentní závěť Prahy zmizelé

Vítek Schmarc, Ostatní, 8.12.2008
(...) Spíše než o silný příběh tu jde o čtivou pouť ulicemi Prahy zmizelé. Všudypřítomný archaismus i výrazná autostylizace hlavní postavy zrcadlí samotnou podstatu knihy. Stejně jako hlavní hrdina rozvážně prochází zapadlými končinami umírajícího města a hájí hodnoty zcela anachronické, i autor přináší ve svém textu cosi staromilsky zatuchlého a zašlého, pomalého a vláčného. Proti zářícím fasádám literární moderny stojí osobitá patina křivolakých uliček Lorda Morda. Urban se zmíněnému tvůrčímu stereotypu nepokusil uniknout, naopak ho umně zúročil a vytvořil jeden ze svých nejlepších románů. Knihu s půvabnou duší v čase triumfující bezduchosti.

Čtvrť, kde vládne Bürger a Meister

Aleš Haman, LIDOVÉ NOVINY, 4.12.2008
(...) Nicméně je třeba autorovi přiznat, že v románu Lord Mord opět prokázal schopnost oživit tradici čtenářsky přitažlivého, obecně přístupného románu, jaký ve stylu takového Alexandra Dumase staršího nebo Paula Févala dokáže upoutat pozornost od začátku do konce. (...) Přece jen se však i v takovémto díle tají pod zábavným povrchem hlubší smysl - spodní tón postmoderního protestu vůči myšlence přímočarého pokroku bezohledně bořícího tradiční hodnoty, která byla spojována s modernistickým uvažováním. To je ostatně leitmotiv, jejž bylo možné sledovat již v dřívějších prózách Miloše Urbana. Ten také dodává jeho tvorbě rys, jenž ji vymaňuje z nástrah kýčovité konzumentské produkce a zachraňuje ji pro umění.

Urban, Miloš: Lord Mord

Miloš Urban, iLiteratura, 2.12.2008
„Zaplatíš mi ještě jednu láhev.“ Luskl jsem na Belisara a ten už věděl. Zapálil jsem si malou anglickou dýmku, nacpanou už z domova. Opatrné bafání kašel nespustí.

Urban vydává horor ze starého Josefova

(klr), MF DNES, 27.11.2008
(...) Na pozadí temných dějin Prahy přelomu devatenáctého a dvacátého století rozehrává příběh postav, které myslí se zkušeností člověka ze století jedenadvacátého. Jako by byly Urbanovy knihy odkojené televizními horory. "Horor, vraždy, hrůza, která se tam děje, to jsou prostředky, jež udržují čtenářovu pozornost a nutí ho rychle otáčet stránky dál. Myslím si, že hororové romány nemusí být jenom lehké žánrové čtení," vysvětloval Urban svoji fascinaci tímto žánrem.

Podělte se s ostatními o svoje myšlenky:

Napsat vlastní recenzi

Uživatelské recenze

Průměrné hodnocení:

Poutavá atmosféra, příliš politiky

Piratek, 26.6.2013

(Toto je kvalitní recenze)
Kniha typická pro Miloše Urbana, hodně emocí, o něco méně fakt, dobře napsáno, atmosféra vynikající. Průhledná paralela se současným vedením Prahy (dnes už s tím méně současným, ale o to "proslavenějším").
Z pohledu autora byla asanace starého židovského města zločinem, ale ten pohled je pohledem dnešní romantické duše, které nehrozí mor, roznášený krysami, která má k dispozici splachovací záchod a pitnou a teplou vodu kdykoliv si vzpomene a která si přeje zachovat genia loci (ale nemusí v něm bydlet).

Další oblíbená knížka od Urbana

Pavel Bored, Tábor, 24.3.2011

(Toto je kvalitní recenze)
Opět zábavná kniha, která mě přiměla přečíst si něco o historii Prahy a omrknout trochu fotky z už neexistujícího starého Židovského města, abych si vytvořil v hlavě nějaké ty kulisy. Hrabě a jeho partička jsou opravdu postavy k pomilování. :)

Lord Mord

Lili, Praha, 7.6.2009

(Toto je kvalitní recenze - 1 hlas)
Urbanovská klasika, magická pražská atmosféra... radost číst.

Dva dny dvě noci

eva, , 27.4.2009

(Toto je kvalitní recenze - 1 hlas)
Dva dny dvě noci mě trvalo přečtení knihy. Plné soustředění na děj přineslo kýženou úlevu a odpočinek. Spokojená jsem byla velmi. Navíc Stránov je kousek od nás. Zajímalo by mne, proč pro domov hrdiny zvolil autor právě toto místo.

Opět za 1

Miloslav Vejrážka, Rakovník, 5.4.2009

(Toto je kvalitní recenze - 1 hlas)
Lord Mord opět jen potvrzuje, proč je pro mě Miloš Urban jako autor na prvním místě. Nezbývá mě nic jiného než se těšit na další knihu.

Miloš Urban

Miloš Urban se narodil roku 1967 v Sokolově. Od dětství žil v Karlových Varech, za svůj skutečný domov však považuje Doksy v severních Čechách. V současnosti žije v Praze. Vystudoval moderní filologii (zaměření na literaturu) na katedrách anglistiky a nordistiky na FF UK v Praze a absolvoval roční stáž na univerzitě v Oxfordu. Od roku 2001 pracuje jako redaktor v nakladatelství Argo.
Romanopisec Miloš Urban dnes patří mezi nejvýraznější české spisovatele mladší generace a podle některých kritiků mezi největší naděje nové české literatury. Svými prózami se hlásí především k anglické vypravěčské tradici - v Anglii ostatně strávil část dětství a potom studoval anglickou literaturu na univerzitách v Praze a v Oxfordu. Britskou filiaci dokládá např. jeho svérázný černý humor a také morbidní, hororové prvky, obsažené ve všech jeho románech, které v duchu ostrovní tradice vynikají čtivostí, nadsázkou, bohatým dějem, důmyslnou výstavbou a překvapivými pointami.

 
zavřít