Jak prodat vycpaného žraloka

Nakladatel:  KNIHA ZLÍN 2010
Rozebráno
350 Kč
389 Kč
Ihned
249 Kč
vybrat

Anotace

Ojedinělý a v češtině unikátní pohled na světový trh se současným uměním. Nesmírně čtivou a zábavnou formou identifikuje ekonomické zákony a marketingové strategie, které vedou k dosažení tak závratných cen za práce některých výtvarníků, zatímco...

Zobrazit celý text

DALŠÍ TITULY V EDICI: Knihy o sběratelství a obchodu s uměním

Čtenářské recenze

Zatím nehodnoceno :-(

Funkce je dostupná pouze pro přihlášené

Omlouváme se, ale hodnotit a komentovat knihy můžete pouze jako registrovaný uživatel po přihlášení.
Přihlašte se, nebo se zaregistrujte, pokud nemáte účet.

Buďte první a podělte se o vlastní zkušenost s knihou. Pomůžete tisícům nerozhodných čtenářů.

Recenze z medií

Zasvěcený exkurz do logiky prodeje umění

(...) Knihu lze rozčlenit na tři díly, z nichž každý přináší mnoho skvělých postřehů z prodeje drahých obrazů a předmětů. První je téměř výsměchem současnému umění, které je od doby Andyho Warhola pouze o věhlasných značkách. Pojem branding, tedy budování zvučného jména, pak je klíčový pro celou publikaci. Její hlavní teze hlásí, že umění ztratilo jakoukoli hodnotu a tu nahradila cena. (...) Druhá část, mnohem analytičtější, popisuje proces brandingu. Na něm se samotný autor podílí jen velmi málo. Podle nejznámějších případů, jakým je Damien Hirst, musí umělec pouze šokovat. Skutečný branding provádí jeho galerie, aukční domy, slavní prodejci umění a v neposlední řadě sběratelé, jakým je Charles Saatchi. Když něco koupí Saatchi, cena děl téhož autora se okamžitě zvedá, někdy i zdvojnásobí. Závěrečná třetina knihy zcela boří mýtus umění jako dokonalé investice.

Dejiny umenia prepísané peniazmi

(...) Don Thompson sa vo svoje knihe, ktorá vyšla vo vydavateľstve Kniha Zlín pod názvom Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů, zaoberá stovkami diel a ich osudom v dražbách, kde sa mnohým darilo menej, než sa všeobecne verí. (...) Kniha o zákonoch ekonomiky súčasného umenia a aukčných domov obsahuje množstvo čísel a veľmi málo riadkov, kde by sa niekto nadchýnal samotným umením. Hlavné slovo majú bohatí investiční bankári, ktorí neraz „nakupujú ušami“, teda kupujú diela bez toho, že by ich vôbec videli, spoliehajú sa na značkových autorov, galérie a aukčné domy.

Kupte si na zeď žraloka!

(...) Thompson se ve své stejně ironické jako zasvěcené knize snaží osvětlit, co naznačuje podtitul: Prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Opírá se přitom o rozhovory s vlivnými lidmi v oboru a pomáhá si logickou teorií marketingu aplikovanou na tak nelogickou oblast, jakou je trh s uměním. Podstatu celé jeho knihy lze shrnout do jasnozřivé věty sedmiletého Jacoba citované v knize The Worth of Art od Judith Benhamou-Huetové. Klučík na otázku „Co je to Christie’s?“ odpověděl jasně: „Značka obrazů!“ A právě brand, tedy značka, je pojem, který hýbe Thompsonovým vtipným pojednáním. Prostě řečeno, při koupi obrazu se chovejte, jako když si pořizujete kecky. Jestli nechcete riskovat mimoňství, jděte do značky: „ády“ vám ostudu neudělají.

Nejdražší ryba bez hranolků

(...) Pro čtenáře - a českého obzvlášť - je Thompsonova kniha mnohem pozoruhodnější v zachycených příkladech pohybů na aktuálním výtvarném trhu. O něm se v Česku příliš nedozvíme, rozruch tu současné umění nevyvolává ani v tak exponovaných chvílích, kdy se za třicetileté autory za hranicemi platí stejně jako za sto let mrtvé klasiky. A Don Thompson v tomto ohledu odvedl skvělou práci: čtenáře provádí zákulisím tvrdých pravidel galerijní, aukční a veletržní scény, promlouvá si s jejími nejdůležitějšími postavami, drze se ptá a čtenář začíná mít čím dál víc pocit, že tady něco nehraje: Thompson je racionální ekonom, a přesto o umění uvažuje: neustále se vrací k estetickým a obsahovým hodnotám děl - mnohem oduševněleji než ti, kteří se jím zabývají profesionálně.

Autor/Autorka

Don Thompson

Don Thompson je ekonom a sběratel současného umění. Jako profesor obchodu a podnikání
se zaměřením na marketingovou strategii působil na London School of Economics,
Harvard Business School a v současné době na York University v Torontu. Je autorem
nebo spoluautorem devíti knih o marketingu a ekonomice. Žije v Londýně a v Torontu.

Celý medailonek
Do oblíbených
Přihlašte se nebo registrujte a přidejte si autora do oblíbených.

Kategorie a témata

Bibliografické údaje

Název:
Jak prodat vycpaného žraloka
Autor:
Thompson, Don
Nakladatel:
KNIHA ZLÍN
EAN:
9788087162583
ISBN:
978-80-8087-58-3
Popis:
1× kniha, brožovaná, 380 stran, česky
Rozměry:
14 × 19 cm
Rok vydání:
2010
Zákazníci, kteří koupili tento titul, koupili také
}