Nacházíte se: Úvod> Oddělení> Umění> Výtvarné umění>kniha Topičův salon 1894 – 1899

Obálka titulu Topičův salon 1894 – 1899

Topičův salon 1894 – 1899

Alice Hekrdlová, Irena Lehkoživová, Tereza Novotná, Petr Šámal, Petr Štembera a Kristýna Brožová (ed.)

Zatím nikdo nehodnotil, zatím žádné recenze, napsat vlastní recenzi

Popis: 1× kniha, brožovaná, 140 stran, 14,8 × 21 cm, česky - více

Běžná cena: 225 Kč
U nás ušetříte: 22 Kč (10 %)
Naše cena dnes: 203 Kč

Cena je včetně DPH 10 %
(Cena bez DPH činí 185 Kč)

Jaké bude vaše poštovné?
Zavřít

Poštovné

Pro zásilky po České republice si můžete vybrat z těchto způsobů doručení (ceny vč. DPH):

Česká pošta

Poštovné pouze 65 Kč - balík do ruky.

Kurýrní služba PPL

Poštovné pouze 65 Kč, doručení do 1 pracovního dne od expedice.

Osobní odběr

Nabízíme osobní odběr ve všech našich kamenných prodejnách (20 Kč). V centrálním skladu v Horoměřicích je vyzvednutí zdarma. Využít můžete také síť výdejních míst Zásilkovny (34 Kč).

Zásilky do zahraničí

Poštovné závisí na způsobu dopravy a hmotnosti zásilky. Cenu se dozvíte před dokončením objednávky.


Více o možnostech plateb a doručení

Přidat do košíku
Skladem
Skladem
Expedujeme do 1 pracovního dne.
Zde zjistíte dostupnost na prodejnách
Zavřít

Tento titul si můžete zakoupit i v těchto knihkupectvích (za běžnou cenu bez internetové slevy):


Stav skladu v knihkupectvích bez záruky, kontaktujte prosím knihkupectví a knihu si rezervujte.

Skladem

Anotace

Čtvrtý svazek edice věnované Topičovu salonu představuje období v rozmezí let 1894 – 1899, kdy se salon objevil na pražské umělecké scéně poprvé. František Topič jej založil jako výstavní síň svého nakladatelství a knihkupectví, které sídlilo na tehdejší Ferdinandově třídě č. 9 (dnešní Národní 7) v Praze.
Přestože kulturní politika soukromých galerií v 19. století není prozatím dostatečně zmapována, je zřejmé, že Topičovy obchodní a výstavní aktivity byly ve své době spíše ojedinělé a směle konkurovaly oficiálním institucím. Program salonu zahrnoval monografické, skupinové a tematické výstavy českých i zahraničních umělců stejně jako prodej uměleckých předmětů a reprodukcí. Publikace Topičův salon 1894 – 1899 zachovává strukturu předchozích dílů. Obsahuje dílčí studie o nakladatelské a knihkupecké činnosti Františka Topiče, architektuře domu a prostoru pro expozice, výstavních aktivitách a plakátech.
Cennou součástí je také antologie dobových textů z vybraných katalogů a soupis všech uvedených výstav z daného období s bibliografií ohlasů.

Zákazníci, kteří si koupili tento titul, koupili také

Topičův salon 1894 – 1899

  • Nakladatel: Společnost Topičova salonu
  • ISBN: 978-80-905091-3-9, EAN: 9788090509139
  • Popis: 1× kniha, brožovaná, 140 stran, 14,8 × 21 cm, česky
  • Rozměry: 14,8 × 21 cm
  • Rok vydání: 2015 (1. vydání)

Zařazeno v odděleních

Recenze

Podělte se s ostatními o svoje myšlenky:

Napsat vlastní recenzi

Uživatelské recenze

Průměrné hodnocení:

Zatím nikdo nehodnotil, zatím žádné recenze,

Irena Lehkoživová

Petr Šámal

PhDr. Petr Šámal (*1977)
Vzdělání a specializace:
2006 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, obor dějiny umění (diplomová práce Výtvarné umělkyně v 19. století v Čechách); v současnosti dokončil doktorské studium na téže fakultě s disertační prací na téma výzdoby pražských obytných staveb v období od druhé poloviny 19. století do první světové války.
Od 2009 Národní galerie v Praze, Sbírky grafiky a kresby, kurátor se zaměřením na grafiku 19. století. Zabývá se českým uměním 19. a počátku 20. století, otázkami výzdoby veřejných a obytných staveb této doby a problematikou výtvarných umělkyň v 19. století.
Je spoluautorem knižního seriálu Domy na Starém Městě pražském (od 2006).
Externě spolupracuje na projektech Ústavu dějin umění AV ČR.

Publikační činnosti:
- Petr Šámal, Pozapomenutý František Xaver Lederer, Umění LII, 2004, s. 152–168.
- Petr Šámal, Žena na cestě k umění. Ženské výtvarné vzdělávání v 19. století v Čechách, Umění LV, 2007, s. 207–225.
- Petr Šámal, Soukromé poselství veřejnosti: sochařství na průčelí pražského domu v pozdním historismu, in: Roman Prahl – Tomáš Winter (eds.), Proměny dějin umění, Praha 2007, s. 161–168.
- Eva Bendová – Petr Šámal, Joža Uprka a počátky české moderní grafiky, in: Helena Musilová (ed.), Joža Uprka (1861–1940). Evropan slováckého venkova, Praha 2011, s. 111–123.
- Roman Prahl – Petr Šámal, Umění jako dekorace a symbol: výzdoba reprezentačních staveb Prahy v éře historismu, secese a moderny, Praha 2012.
- Petr Šámal, Od busty k symbolu národních dějin: pomníková tvorba Ladislava Šalouna do první světové války, in: Kateřina Kuthanová – Hana Svatošová (eds.): Metamorfózy politiky: pražské pomníky 19. století, Praha 2013.

Kurátorská a jiná odborná činnost:
- Žena a grafika v Čechách 19. století, Národní Galerie v Praze (grafický kabinet), 2010

Petr Štembera

 
zavřít