Konzument

Nakladatel:  Maťa 2003
99 Kč

Sbírka literárních útvarů stejně brutálních, syrových a surových jako texty a hudba, které Michael Gira předváděl se svou skupinou Swans. Kniha je důkazem, že i literatura může fyzicky bolet. Cesta skrze bolest za poznáním temných koutů duše.

(3x)

Naprosto šílený!:) ale raději nečíst před spaním ať nemáte potom noční můry:D Výborná kniha!

... protože vydat páně Girovo dílko, to opravdu vyžaduje kus chlapské odvahy.... Z Girova 'The Consumer' doposud v češtině vyšlo pouze několik povídek (tuším, že tuto záslužnou činnost má na svědomí Živel) a kniha je k dispozici pouze v anglickém originále. Věřte, že je to fascinující čtení. Perverzní a brutální, fantaskní, až neuvěřitelně obrazotvorné, temné a přitom podmanivé. Síla jednotlivých povídek, které vznikaly v průběhu několika let, tkví právě v jejich obrazotvosrnosti a podmanivosti. M.G. má talent pro vybudování atmosféry a vystižení nálady. (Pro ty, kteří znají texty, které G. zpívá v domovké skupině SWANS a následné Angels Of Light, to není žádným překvapením.) Noční můry, které jsou v knize vyvolávány, jsou psychopaticky násilnické, bezvýchodné a přitom zvláštně fascinující (vážně jsem normální!). Vydání knihy s obsahem, který rozhodně splňuje parametry 'Explicit Content', je odvážný počin. Do toho pánové...

Zpěvák a kytarista Michal Gira píše o bolesti

(...) Zatímco na posledních deskách, které Swans vydali těsně před tím, než svou hudební činnost ukončili, je slyšet - v textech skladeb i v hudbě - jisté zjemnění, zklidnění či snad smíření se světem, v Girových literárních textech nic takového nenajdeme. Ty si uchovávají svou syrovost a všudypřítomnou bolest. (...) Gira je příliš inteligentní autor na to, aby nabídl jen banální kritiku konzumního přístupu k životu, který v současnosti převládá. Ve svých textech jde hlouběji, ukazuje, nakolik je "konzumace" součástí lidské přirozenosti a zobrazuje ji v nejextrémnější podobě.

Kategorie a témata

Konzument
Gira, Michael R.