Malý princ vznikl v New Yorku, Petr Sís o tom kreslí v nové knize

Petr Sís je v současnosti světově nejznámější český ilustrátor. Jeho autorské knihy mají univerzální platnost. A úspěšnost. A jeho gobelin na pražském letišti už jste viděli? Který člověk myslíte, by na svůj projekt získal peníze od U2, Petera Gabriela nebo od Stinga?

V roce 70. výročí dodnes přesně nevysvětleného úmrtí spisovatele Exupéryho, se rozhodl o něm namalovat knihu, kterou nazval Pilot a Malý princ. V autorském podání je to kniha o jisté autorské melancholii, o smutku z toho, že Francouz a letec, žije pár let v New Yorku - a nemůže ani létat, ani si popovídat s lidmi. Přitom létání je jeho veliká láska a vyprávění příběhů veliká vášeň. Jak říká Petr Sís, traduje se dokonce, že když začal Exupéry vyprávět, protáhla se zavíračka hospody nebo kavárny klidně o několik hodin. Z té samoty a smutku vznikla legendární filosofická pohádka, která patří k nejprodávanějším knihám všech dob. Mladý ji prý čte jako naděje plnou, stárnoucí spíš jako povzdech nad nutnou ztrátou dětského vidění světa.
Malý princ vyšel v roce 1943, tedy pár měsíců před tím, než pilot Exupéry naposledy vzlétnul a už nedoletěl. Když se v roce 2000 našly trosky jeho letadla ve Středozemním moři, poblíž Marseille, nechal se prý německý letec Luftwaffe Horst Rippert slyšet, že to byl právě on, kdo Exupéryho sestřelil. "Kdybych věděl, že uvnitř sedí jeden z mých nejoblíbenějších autorů, nikdy bych nestřílel," dodal.