Uživatelské recenze

Brownova prvotina, v níž je hlavní hrdinkou překrásná a vysoce inteligentní matematička, pracující pro tajné dešifrovací oddělení NSA. Celá kniha je v průběhu děje akční a velice napínavá. Čtenář sleduje dvě paralely, a to boj s nedobytným kódem, který se snaží Susan Fletcherová, hlavní hrdinka, rozlousknout v budově NSA, kde se dozvídá jednu šokující zprávu za druhou a druhý děj patří jejímu příteli, Davidovi, vysokoškolskému profesorovi jazyků, který má za úkol najít klíč k deaktivaci hrozby, která má zničit celou NSA a ohrozit USA, a navíc je na něj nasazen elitní zabiják Hulohot,který zatím nikdy neselhal a nehodlá s tím začít. Kniha má řadu zvratů v ději, je velice čtivá a napínavá.

Přesně vystihl mé pocity z této knihy - šablonovitá, popisná, navíc nemlich stejná jako ostatní knihy Dana Browna.

1. kniha, kterou jsem si přečetl od Dana Browna. Řekl jsem si, že navzdory tomu, jaké jsem na tuto knížku četl recenze to zkusím. Byl jsem mile překvapen. Děj, rozdělený na krátké kapitoly a mající skvělý, mnohdy enigmatický náboj je přesně ono (alespoň pro mne). Kdo má rád techniku a věci technice podobné, měl by si tuto knihu přečíst.

Moje druhé setkání (po Šifře mistra Leonarda) s Danem Brownem a tentokrát to bylo ještě mnohem slabší než zmiňovaný bestseller. Naprosto průhledná zápletka, šablonovité postavy, chaotický děj vařený neustále z vody a technické nesmysly jsou hlavní náplní knihy. Kniha je možná dobrá na léto někam na pláž, ale pokud máte rádi detektivky a záhady, tak budete zklamáni. Průměrně inteligentní čtenář odhalí hlavní zápornou postavu během prvních pár stránek a pak jen zbytečných 400stran čeká na to, zda měl pravdu (měl). Všichni hrdinové by měli být nesmírně inteligentní, rozlousknout závěrečnou šifru jim však trvá déle než by na to přišel průměrný český školák. Ano, je to nadprůměrně čtivá knížka, bohužel i nadprůměrně hloupá.

Je to užasná, zajímavá a poučná kniha,napsaná velice zajímavým způsobem. Doporučuji.

Paráda, kniha, od které se neodtrhnete. Pokud máte alepsoň trošku rádi techncké věci, je to pravá kniha pro vás.

Zobrazit další (3)