V souladu se současnými trendy zkoumání konkrétního přínosu psychoterapie autor představuje čtenáři metody objektivního posouzení její prospěšnosti a přibližuje různé nástroje pro zmapování výsledků jejího působení.
Kniha hledá odpovědi na otázky, co pro člověka může znamenat matematika nebo psychoterapeutický výcvik, proč hrajeme hry na hrdiny či dokonce na otázku, co mohou mít zmíněné tolik odlišné činnosti společného.
Učebnice jako jediná na trhu se zaměřuje přímo na potřeby žáků studujících obor sociální činnost. V prvním díle je žákům předkládána problematika obecné a vývojové psychologie se zaměřením na uplatnění v sociálně zdravotnické oblasti.
Učebnice je přímo určená pro studenty oboru sociální činnost, jako jediná na trhu. Ve druhém díle je žákům předkládána problematika psychologie osobnosti, komunikace a psychodiagnostiky se zaměřením na uplatnění v sociálně zdravotnické oblasti.
Kniha se věnuje lidské tváři z psychologického, biologického a antropologického hlediska. Svou přehledností osloví nejen specialisty v oboru, širší vědeckou obec a studenty daných oborů, ale také všechny zájemce o hlubší porozumění významu lidské tváře.
Konkrétní program určený pro zaměstnance léčeben, ústavů a věznic, jak připravit jejich pacienty, chovance a vězně na návrat „domů“, zpět do společnosti, od níž byli na delší dobu odloučeni.
Práce popisuje fenomén viny, jak jej vnímá psychologie. Vodítkem je pojetí jednotlivých autorů, představeny jsou teorie historizující (fylogenetické, evoluční) a teorie individuální (ontogenetické, vývojové).