Publikace čtenářům přináší výsledky analýz názorů a postojů české veřejnosti ke školství a vzdělávání včetně názorů na jeho vývoj, reformy a současné problémy.
Zásadní výklady i osobně pojaté texty o cestě českobratrské církve a její bohoslovecké fakulty různými etapami komunismu, a zejména o tom, jakým způsobem tuto minulost dokázali evangelíci uchopit a kriticky pojmenovat během posledních dvaceti let.
Nahlédněte spolu s námi na společnost a na životní způsob z několika různých teoretických perspektiv. Autorka seznamuje čtenáře nejen s předmětem sociologie životního způsobu, ale věnuje se také teoriím a proměnám životního způsobu v různých souvislostech.
Kniha nabízí zcela nový pohled jak na dynamický vztah marxismu a mocenské politiky, tak na celkový politický a intelektuální vývoj ve středoevropských komunistických diktaturách po Stalinově smrti.
Sborník Mýtus a geografie shrnuje jedenáct studií předních českých badatelů, jež spojuje otázka po způsobu, jakým člověk vnímá svět v tom nejširším smyslu slova.
Již podruhé se bývalý americký viceprezident angažuje v ekologickém burcování lidstva. Jeho ilustrovaná příručka o globálním oteplování může pomoci otevřít oči i těm, co se nechtějí dívat. Byla předlohou stejnojmenného dokumentárního filmu.
Kniha shrnuje autorovi lektorské posudky nové české prózy pro nakladatelství. Jan Lopatka patřil k našim nejpronikavějším poválečným literárním kritikům a tento svazek ukazuje, že posudky tvoří stejně závažnou část jeho díla jako texty již zveřejněné.
Rozsáhlá monografie definuje katolickou literaturu, popisuje její tři základní podoby v evropském kontextu (reformismus - restaurace - romantika) a vymezuje její vznik v českém prostředí.
Publikace obsahuje statě rozdělené do okruhů: literární teorie, historie - proudy, historie - osobnosti (poezie a próza), historie - osobnosti (literární historie a kritika) a kritika.
Monografie analyzuje data z projektu „Intimate partner violence: follow-up research to IVAWS 2003“ v kontextu teorií genderové (a)symetrie. Nabízí srovnání dvou reprezentativních podsouborů mužů a žen dotazovaných v letech 2012 a 2013.
Text monografie pojednává o možnostech rozvoje osobnosti žáka s postižením zraku v procesu edukace. Zaměřujeme se na rozvoj potencialit žáka s postižením zraku s cílem nabytí kompetencí pro autonomní a šťastný život.