Anna Zemánková (1908–1986) patří k těm osobitým tvůrcům, jejichž dílo nelze spoutat jednoznačnou charakteristikou. Z mnoha důvodů bývá její tvorba zařazována k art brut, v jehož kontextu patří k těm nejtajemnějším a nejmagičtějším.
Kniha přináší řadu zajímavých postřehů o Dvořákových povahových vlastnostech a o jeho osobním životě a přes svůj encyklopedický charakter slouží jako poutavý průvodce po životě a díle velkého hudebního skladatele.
Autor propadl kouzlu hor i kouzlu horolezectví a přátelství na laně. V osmi povídkách, ze
kterých kniha sestává, líčí úžasně osobitou, čtivou a strhující formou různé osobně prožité
nebo i převzaté příběhy z Tater i z jiných lezeckých oblastí.
Města se stala opakem toho, čím byla dříve. Jsou výrazem společenské atomizace a ztráty smyslu pro místo jako způsob osvojení prostoru. Důvody těchto změn jsou tak komplexní, že je obtížné, byť ne nemožné je popsat.
Netuctová knížka pro mládež i dospělé, která inspirativně a vtipně vypráví o vzniku knihy. Výbušná nálož zábavy, porozumění a informací vtahuje čtenáře do tvůrčího procesu, hovoří o uměleckém gestu, písmenech a typografii.
Beneš nebyl hrdina, ale v jistém smyslu ustrašený diplomat. Kniha objasňuje zapomenuté i ožehavé skutečnosti jeho života. Pokud nám Benešova minulost nabízí pozitivní události, nechceme je zlehčovat, nebo dokonce popírat.
Příběh této knihy zní jako mnohohlasý chór. K literární rekonstrukci partu titulní postavy Friedl Dicker-Brandeisové využívá autorka vzpomínky žáků a přátel i výňatky z dochované korespondence.
Mezinárodní mistr a zkušený trenér David Kaňovský ve své nové knize předkládá čtenářům sto příkladů ve kterých je prvořadým úkolem přijít na to, proč je tah zahraný v partii chybou. Přičemž se nemusí jednat o zaváhání taktické..