Zpěvník obsahuje písně námořnické, vodácké z dob začátků trampingu a pár vodáckých (objevených od Vod. zp. 1).
Najdete v něm písně od interpretů Hop Trop, Wabi Daněk, Michal Tučný, Ivan Mládek, Hoboes, Ozvěna, T.O. Rowers, Paběrky ad.
První dvě části trilogie Příběhy písní vyšly v letech 2009 a 2011. Také ve třetím díle se Michal Bystrov vydává po stopách skladeb, na jejichž původní smysl, osudy či autory se dávno zapomnělo.
Autorka se v knize věnuje tentokrát Moravě, která je svou pestrostí a bohatstvím živého folklóru jiná než Čechy. Navštívíme Horácko, Slovácko, Hanou, Lašsko, Valašsko a mnoho dalších míst celé Moravy, kde je hudba doma více, než kdekoli jinde u nás.
Kniha známého písničkáře a hudebního skladatele Bohdana Mikoláška není jen souborem všech jeho písňových textů a poezie, ale pečlivě komponovaným svazkem, vypovídajícím nejen o Bohdanu Mikoláškovi, jeho hudbě, názorech a životní cestě.
Antologie textů blues a o blues v sobě zahrnuje písňové texty, básně, drobné prózy, ukázka z rozhlasové hry nebo vzpomínky muzikantů, týkající se tohoto hudebního žánru.
Autoři knihy vnitřní zákonitosti hudební struktury označují termínem scelovací prostředky a na velkém množství skladeb, kompozičních přístupů či teoretických uchopení se snaží prozkoumávat jejich rozličné polohy.
Vladimír Veit ve své knize s výstižným podtitulem Ze života jednoho českého písničkáře nabízí čtenáři koláž svých písňových textů a vzpomínek na dětství, mládí a vlastní písničkářské začátky.
Skupina Nirvana je bezpochyby jedním z nejvlivnějších seskupení v dějinách rockové hudby. Tato kniha mapuje zejména počáteční fázi její dráhy, zároveň je cenným dokumentem o zrodu grunge scény v Seattlu.
Kniha mapuje téměř dvacetiletou historii nevšední hudební skupiny The Tap Tap složené z tělesně postižených studentů a absolventů Jedličkova ústavu. S lehkostí a vtipem popisuje, jak si kapela krůček po krůčku prošlápla své místo v českém šoubyznysu.
Kniha pojednává v několika tematických kapitolách o vývoji české hudební estetiky, vědy a kritiky v období od konce druhé světové války do konce šedesátých let.
První původní publikace o Bobu Dylanovi z pera českého kritika představuje dílo jednoho z vůbec nevlivnějších umělců naší doby v širších souvislostech. Ačkoliv je Dylan neodmyslitelně spojen s americkou populární kulturou, jeho vliv sahá mnohem dále.
V memoárech Nicka Kenta, hudebního publicisty, jenž svá nejlepší novinářská léta strávil jako dopisovatel světoznámého New Musical Expressu, před námi ožívá rocková scéna sedmdesátých let.