Nejprodávanější tituly v roce 2018

Základy. Knihy XI-XII
Čtvrtý a předposlední díl postupně vydávaného nejzásadnějšího díla evropské vzdělanosti. Kniha přináší opět rozsáhlé úvodní originální studie Petra Vopěnky o tématech: Roviny a přímky, Planimetrie a stereometrie, Tělesové úhly.

Základy. Knihy XI-XII

Před velkým třeskem
Clegg ve své knize sleduje, jak se proměňovaly představy lidí o vzniku vesmíru - počínaje mýty o božském stvoření až po převratnou ideu vesmíru vzniklého nepředstavitelným výbuchem "z ničeho".

Před velkým třeskem

Calculus infinitesimalis. Pars prima
Tato první kniha o infinitesimálním kalkulu obsahuje jen základní poznatky z diferenciálního počtu reálných funkcí jedné proměnné, a to přibližně v rozsahu odpovídajícímu známému Úvodu do počtu diferenciálního.

Calculus infinitesimalis. Pars prima

Tajemství vesmíru odhaleno
Kniha přináší, na základě nových, vědě zatím neznámých důkazů, novou vizi zániku, vzniku a současného stavu vesmíru, podstaty hmoty a prostoru, gravitace a mnoha dalších dějů ve vesmíru. Přináší i nové objevy, není však v souladu s dnešní vědou.

Tajemství vesmíru odhaleno

Základy. Knihy I-IV
První IV. knihy Základů geometrie a matematiky Eukleidese z Alexandrie (asi 365-280). Eukleidovy "Základy" se zabývají jen těmi geometrickými objekty, které lze umístit do zorného polegeometrů. "Základy" jsou komentované Petrem Vopěnkou.

Základy. Knihy I-IV

Jak vesmír přišel ke svým skvrnám
Jedna z nejvýraznějších osobností soudobé kosmologie rozvíjí ve své knize hypotézu o tom, že vesmír je prostorově konečný, přestože nemá žádné hranice.

Jak vesmír přišel ke svým skvrnám

Kosmos
Jaké těleso se po vesmíru pohybuje nejrychleji? Mají černé díry dno? Proč nejsou hvězdy rozloženy rovnoměrně? Dají se na noční obloze rozlišit planety a hvězdy? Proč se dezinfikují přístroje a vybavení, které poletí do vesmíru?

Kosmos

Uchopit světlo
Co znamenalo světlo pro naše předky a co znamená pro nás? Vychází světlo z očí slunečního boha Re, anebo je to jen elektromagnetické vlnění? Proč ještě dnes cítíme bázeň před jevy, jako je duha nebo prostý plamen svíčky?

Uchopit světlo

Kniha o nové fyzice
Kniha se zamýšlí nad historií fyziky i nad jejím současným stavem z hlediska autorovi teorie kvantové gravitace, která bude nejspíše pro mnohé dnešní fyziky odchované kvantovou mechanikou naprosto nepřijatelná.

Kniha o nové fyzice

Po stopách obchodního cestujícího
Téma knihy je podáno na vysoké odborné úrovni - její autor totiž patří do úzkého kroužku nejvýznamnějších postav tohoto výzkumu - historii hledání optimální cesty je však zároveň podáno s neobvyklým nadhledem a šarmem.

Po stopách obchodního cestujícího