Fotografie jako bytostně hraniční fenomén osciluje na hranici pomíjivého a trvalého, dynamického a statického, zjevného a skrytého, vědy a magie, pravdy a fikce, dokumentu a monumentu, informace a věci.
Na dobových fotografiích z Fotoateliéru Seidel, ale i jiných autorů, je zachycena zasněžená tvář šumavské krajiny, jejích horských vrcholů, přírody, památek a život lidí v závěru 19. a v první polovině 20. století.
Velmi zdařilá barevná fotografická publikace s unikátními záběry dravců při letu a v jejich přirozeném prostředí. Kniha je doplněna o faktické i zajímavé informace o jednotlivých druzích.
V knize najdeme střípky ozrcadleného města, jsou to však spíše mnohostěny, v jejichž fasetách se zrcadlí i "genius loci" tohoto města, i komunistický režim, i situace městského člověka nebo obecně život a lidský úděl. Fotografická publikace.
Fotograf Petr Hruška a básník Ivan Wernisch si pohráli se sbírkou starých kabinetek a pohlednic, vybrali některé z nich a napsali k nim víc než stovku doprovodných textů.
Publikace se zabývá prvním desetiletím tvorby Aloise Nožičky, který i ve světovém srovnání patří k nejoriginálnějším výtvarníkům druhé poloviny 20. století vyjadřujících se výhradně fotograficky.
Kniha není jen katalogem mapujícím tvorbu Jiřího Straky z období posledních pěti let, a to zejména cykly obrazů zabývající se obrovskými staveništi, drsnou industriální atmosférou předměstí čínských velkoměst i sociální problematikou spojenou s těmit
Výtvarník Lukáš Musil (Musa) ve svém projektu tetování čísel propojuje zcela nesourodou skupinu lidí, kteří se navzájem neznají, a vytváří tak jakousi síť číselnou řadou spojených lidí.