Publikace poprvé u nás zveřejňuje komplexní přístup ke znevýhodněným, křehkým, závislým lidem se závažným zdravotním postižením. Seznamuje tak odbornou veřejnost s postupně se vyvíjející koncepcí dlouhodobé péče (long-term care, LTC).
Text je určen studentům psychologie, přírodovědeckých fakult a odborné psychologické veřejnosti. Definuje a vymezuje předmět komparativní psychologie a charakterizuje její vztah s dalšími příbuznými obory.
Tato instruktivní a praktická učebnice je sepsána odborníky 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Kniha vychází z bohatých pedagogických zkušeností autorů a potřeb cílové skupiny čtenářů — mediků a mladých lékařů.
Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání.