. This book will usher anyone wanting to learn more about Czech post-war art through a unique time and space, offering an alternative view of Prague and its history.
Anna Zemánková (1908–1986) patří k těm osobitým tvůrcům, jejichž dílo nelze spoutat jednoznačnou charakteristikou. Z mnoha důvodů bývá její tvorba zařazována k art brut, v jehož kontextu patří k těm nejtajemnějším a nejmagičtějším.
První publikace v češtině, která komplexně představuje ideu a architekturu brazilského hlavního města Brasília – odedávného snu Brazilců, který zrealizoval v rekordně krátkém čase (1957–1960) teprve prezident českého původu Juscelino Kubitschek.
Ladislav Novák vydal za svého života oficiálně pouze malou část svého rozsáhlého díla. Tyto dva svazky poprvé přináší autorovo literární dílo v relativní úplnosti. První svazek pokrývá léta 1941 až 1963.
Kniha reflektuje dílo arménského režiséra Artavazda Ašotoviče Pelešjana (*1938), tvůrce teorie tzv. distanční montáže, která představuje zásadní zlom v chápání zákonitostí střihové skladby filmu.
Netuctová knížka pro mládež i dospělé, která inspirativně a vtipně vypráví o vzniku knihy. Výbušná nálož zábavy, porozumění a informací vtahuje čtenáře do tvůrčího procesu, hovoří o uměleckém gestu, písmenech a typografii.
Jiří Duchek patří už k nové generaci řemeslných tvůrců, kteří nepracují
jen pro užitek, ale pro věc samu. Posun hrnčířství k volné tvorbě je zřejmý,
žádané jsou nejen čajové misky a konvice, ale i nádoby čistě dekorativní
neurčitého účelu.
Monografie malíře Jaroslava Paura (1918 - 1987) vyšla souběžně s právě probíhající výstavou v Muzeu Kampa, kde je představeno na 110 olejomaleb z období od roku 1943 až do roku jeho smrti, od níž letos uplyne 30 let.