Nejprodávanější tituly - březen 2019

Uvedení do obecné topologie a jejích dějin do roku 1960
Nekonečno, prostor a dimenze zdánlivě patří do matematiky od samého jejího počátku. Přesto se jich matematika chopila až na konci 19. století a teprve od 20. století jim věnuje samostatnou disciplínu – obecnou (množinovou) topologii.

Uvedení do obecné topologie a jejích dějin do roku 1960

Znovuzrozený čas

Fyzikové při zkoumání a formulování zákonů, které utvářely a utvářejí podobu světa, vidí čas jako iluzi.

Znovuzrozený čas

Radost z x
Kniha v jednoduchých krocích vykládá základní pojmy, přístupy i historii moderní matematiky, u čtenáře přitom nepředpokládá nic víc než zdravý rozum a přirozenou zvídavost.

Radost z x

Osudová přitažlivost gravitace
Osudová přitažlivost gravitace popisuje, jak byly tyto nesmírně hmotné, ale neviditelné objekty objeveny a co nám jejich existence říká o vývoji vesmíru. Knihu doplňuje množství názorných ilustrací a fotografií.

Osudová přitažlivost gravitace

Základy. Knihy XI-XII
Čtvrtý a předposlední díl postupně vydávaného nejzásadnějšího díla evropské vzdělanosti. Kniha přináší opět rozsáhlé úvodní originální studie Petra Vopěnky o tématech: Roviny a přímky, Planimetrie a stereometrie, Tělesové úhly.

Základy. Knihy XI-XII

Před velkým třeskem
Clegg ve své knize sleduje, jak se proměňovaly představy lidí o vzniku vesmíru - počínaje mýty o božském stvoření až po převratnou ideu vesmíru vzniklého nepředstavitelným výbuchem "z ničeho".

Před velkým třeskem

Náš vesmír
Komplexní pohled na vesmír pro široký okruh čtenářů. Kniha je rozdělena do několika kapitol (Slunce, Země, Měsíc, Obří planety, Malá tělíska ve sluneční soustavě... až po Vesmír velkých měřítek) a mapuje na cca 300 vyobrazeních.

Náš vesmír

Základy. Knihy I-IV
První IV. knihy Základů geometrie a matematiky Eukleidese z Alexandrie (asi 365-280). Eukleidovy "Základy" se zabývají jen těmi geometrickými objekty, které lze umístit do zorného polegeometrů. "Základy" jsou komentované Petrem Vopěnkou.

Základy. Knihy I-IV