V budoucnosti, tak blízké a skutečné, že se může odehrávat v tomto okamžiku, se stane něco podivného. Když ženy usnou, obalí se jemnými sítěmi a znehybní, takže připomínají kokon.
Vydejme se spolu s chlapcem Grenem a dívkou Yattmur na podivuhodnou cestu za odkrytím dávných událostí, při nichž lidstvo ztratilo svou nadřazenost. A poznejme přitom svět, v němž je člověk tím takřka nejubožejším tvorem.
V objemné průřezové sbírce Snové písně nabízí George R. R. Martin čtenářům souhrn svých kratších prací, jenž ve dvou svazcích odkrývá autorovu vzrušující cestu od mladého spisovatele až po cenami zahrnovaného mistra.
Byl to rok hanby, rok, který si pozdější generace budou pamatovat jako ten, jenž změnil průběh dějin za cenu tisíců životů. Rok, kdy se udál Tomedský incident.
Po návratu od Keltské brány uvázl Gowery ve městě Bornn a nemůže se odtamtud hnout. Aby se nějak zabavil, předložili mu přátelé k prošetření nový fenomén, takzvanou „hru po síti“. Hra však není tak nevinná, jak se zpočátku zdála.