Mnozí lidé, kterým jsem řekla o svém autismu, byli zpočátku velmi překvapení. Spojovali s tímto pojmem v první řade určité filmové postavy, vysoce nadané, ale sociálně méně obdařené lidi, anebo klišé o kývajícím se dítěti...
V této knížce najdou naši nejmenší malého zajíčka a plno jednoduchých aktivit, které jim pomohou poznat, jak to chodí na narozeninové oslavě. Všechno nejlepší!
První díl obsahuje cvičení z oblasti praktického života zahrnující péči o vlastní osobu a smyslové výchovy, jako je poznávání rozměrů, barev, rozvoj hmatu, sluchu a dalších smyslů, poznávání forem a tvarů a další.
Autorky vycházejí z Rámcového vzdělávacího plánu pro předškolní vzdělávání a u každého projektu formulují dílčí výchovně-vzdělávací cíle, rozvíjené klíčové kompetence i očekávané výstupy.
To, že autorčin zájem o téma introverze tak neuvěřitelně zarezonoval, asi vypovídá o trendu naší doby – objevovat sílu v tom, co je (zdánlivě) slabé, a hodnotu v tom, co bylo dříve příliš nenápadné.
Soubor hádanek je určený pro děti školního věku od třetí třídy výše, přičemž obtížnost jednotlivých hádanek postupně stoupá. Kniha může rovněž posloužit učitelům na prvním stupni ZŠ ke zpestření výuky.
Feuersteinova metoda zlepšuje poznávací dovednosti člověka a jeho schopnost organizace informací. Podle autora není inteligence neměnnou strukturou, ale je možné s ní pracovat a rozvíjet ji...
Publikace se velmi podrobně věnuje specifikům smyslového vnímání u lidí s autismem a s Aspergerovým syndromem. Je určena pro odbornou veřejnost, cenné informace zde však najdou i rodiče dětí s autismem a všichni, kdo se o téma autismu zajímají.