Monografie malíře Jaroslava Paura (1918 - 1987) vyšla souběžně s právě probíhající výstavou v Muzeu Kampa, kde je představeno na 110 olejomaleb z období od roku 1943 až do roku jeho smrti, od níž letos uplyne 30 let.
Na dvanácti vybraných příkladech z nejrůznějších období malířské tvorby V. Kandinského jsou pomocí stručných textů popsána důležitá témata a techniky abstraktní malby.
Pod funerálně – milostným názvem otvírá se deník malíře, současného umělce žijícího na maloměstě uprostřed Moravy, mimo kulturní centra. Bez svého galeristy, zato s rezatým kocourem a ženou vřetenovitých údů a bystrého úsudku.
Důsledná konceptuální čistota je jedním z klíčových idiomů díla česko-holandského umělce Tomase Rajlicha,
jedné z podstatných osobností evropské avantgardy konce šedesátých a sedmdesátých let.
Antická mytologie tvořila nezastupitelnou součást barokní nástěnné malby, neboť se stala očekávatelnou formou (nejen) světské reprezentace, plníc tak prostory většiny zámeckých a palácových rezidencí.
Kniha představuje světově proslulá fotografická díla české avantgardy 20. let minulého století v kontrastu s tvorbou nejoriginálnějších současných českých a v Česku žijících slovenských autorů z konce minulého století.