Třetí básnická kniha Jana Macháčka. I když, jak podtitul knihy „Deníky z let 2006–2015“ napovídá, nejde o sbírky poezie, ale spíše o osobní výpovědi ve většině případů až „na kost“ autobiografické.
Requiem za cvoky volně navazuje na předchozí knihu hudebníka Pavla Tylšara a výtvarníka Václava Benedikta. Po fantazijních básních
v knize Fuga zní dvěma hlasy je zde Tylšar mnohem adresnější a témata mají konkrétnější kontury.
Třetí sbírka laureátky Ceny Jiřího Ortena Věry Rosí opouští znělkovou formu předchozí básnické knihy a jako by se obloukem vracela k prvotině Holý bílý kmen.
Název Sirka Henriho Bremonda manifestuje příklon autorky k teorii tzv. „čisté poesie“. Tu je třeba opsat a připíchnout nad postel pod obrázek anděla strážného, říká autorka.