V pátém pokračování řady o útěcích z komunistického Československa je položen důraz zejména na případy, při nichž se uprchlíci snažili o využití složitějších technických prostředků, letadel, balónů, ale i obrněných nebo dalších vozidel.
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny.
Kniha patří do řady automobilových příruček nazvané "Jak na to?". Příručka popisuje údržbu a opravy automobilů Škoda Octavia I / TOUR a je vhodná pro profesionály i amatéry.
Dramatická historie ztráty tibetské svobody by měla stále stát i za naši pozornost. Proto byl převyprávěn pro českého čtenáře i tento příběh násilí, lží, odvahy, netečnosti, přátelství a zrady...
Při sanacích, péči o památkově chráněné objekty i při stavbě nových dřevěných konstrukcí se používají dřevěné spoje. V posledních letech se znalosti o těchto spojeních ztratily.
První díl popisuje okolnosti vzniku, konstrukci lokomotivy, její výrobu, zkušební provoz a předávání ČSD, opravy, rekonstrukce, modernizace a sled používaných nátěrů.