První díl dvoudílné školy hry na housle je určen začínajícím žákům základních uměleckých škol. Ve svých začátcích nepředpokládá znalost čtení a může být proto používána i u dětí předškolního věku.
Přípravný pracovní sešit a vedle procvičování hlavních oblastí (noty, intervaly a posuvky) se více věnuje také tonálnímu cítění a přípravě na práci s hudebními formami. Náš hlavní cíl je učit děti pojmy cestou prožitku a vlastního vyjádření.
Houslová škola Josefa a Magdalény Mickových představuje progresivně seřazený studijní materiál, který si neklade za cíl být chápán jako tuhý a neměnný postup výuky.
Významným opusem legendy houslové pedagogiky Otakara Ševčíka (1852-1934) je jeho Škola smyčcové techniky. Zatímco Opus 1 představuje zásadní shrnutí Ševčíkovy progresivní metody výuky houslové hry.
Tato nástrojová škola Miloslava Klementa poskytuje v jednadvaceti lekcích elementární zvládnutí nástroje. Nabízí hmatové kombinace jak pro starší, tzv. německý typ zobcové flétny, tak pro dnes běžnější typ barokní.
Dvojdílná Škola hry na trubku autorské dvojice Krčma-Vaigl je základní hudebnina pro tento nástroj v České republice, dlouhodobě prověřená pedagogickou praxí. Nyní vychází již v devátém vydání.
Sbírka původních přednesových skladeb určená žákům počátečních ročníků ZUŠ, zahrnuje skladby zkomponované v různých kompozičních stylech a formách (kánon, staré tance, fuga, blues ad.)
Nová škola hry na keyboard Axela Benthiena je určena pro všechny jednomanuálové modely s doprovodnou automatikou a automatickým bubeníkem. Tuto třídílnou školu lze použít jako úvod ke hře na klávesové nástroje, ale i k výuce na uměleckých školách.