Soubor čtyřiadvaceti kratších próz podtitulem Povídky, horory a etudy pro jeden a dva hlasy. Autor v těchto textech exponuje zlomové situace jedince i společnosti, často v jejich paralelním prolínání a zrcadlení.
Pozdní šedesátá léta a strohá církevní škola. To je prostředí, ve kterém dospívá Esmera Santeneová a v němž se musí vypořádat se svými prvními fyzickými touhami. Nejen pocity, ale i první zkušenosti s muži sdílí s kamarádkou Rachel.
Výtvarnici, která nemá ráda zimu, natolik zaujme tajemný osud polární expedice, že vystuduje medicínu a vydá se na vlastní pěst po jejích stopách. Kniha plná textu, fotografií, ledu a vášně.
Adichieová se ve dvou esejích vyrovnává s feminismem a obhajuje jej. Feminismus pro ni není bojem za ženská práva, ale snahou o lepší svět pro všechny.
Výstřední, ale v podstatě nevinná hra, která má dodat nové impulzy sexuálnímu soužití manželů ve středním věku, se náhle mění v horor, v zoufalý boj o život.
Všechny Hüblovy povídky mají dvojznačné hrdiny, napůl záporné, napůl kladné, a vždy nepříjemně a dotěrně blízké. Je to zneklidňující, drsné i zábavné čtení.
Masarykovi byli moderní pár. Oba byli velcí
idealisté, přemýšliví, kosmopolitní. Rebelovali
v oblasti náboženství, manželství i výchovy
dětí. Ne všechno ale tehdejší společnost dokázala
přijmout.