Nejprodávanější tituly - září 2020

Matematika v ekonomii a ekonomice
Moderní učebnice inspirovaná prestižními publikacemi anglosaských univerzit pokrývá problematiku, jež je obsahem výuky matematiky na českých VŠ, klade důraz na případové studie z ekonomické praxe, na aplikace osvojených matematických dovedností.

Matematika v ekonomii a ekonomice

Prolegomena k nové infinitní matematice
Pro matematiku dvacátého století je příznačné, že její hlavní proud nekonečno zkoumající a zároveň aplikující, byť v bizarních ideálních světech, je založen na klasické Cantorově teorii nekonečných množin.

Prolegomena k nové infinitní matematice

Uvedení do obecné topologie a jejích dějin do roku 1960
Nekonečno, prostor a dimenze zdánlivě patří do matematiky od samého jejího počátku. Přesto se jich matematika chopila až na konci 19. století a teprve od 20. století jim věnuje samostatnou disciplínu – obecnou (množinovou) topologii.

Uvedení do obecné topologie a jejích dějin do roku 1960

Co kdyby?
Tato kniha od tvůrce veleoblíbeného webového komiksu xkcd vám nabízí překvapivé odpovědi na důležité otázky, na které vás nejspíš nikdy ani nenapadlo se zeptat.

Co kdyby?

Částice na konci vesmíru
Kterak nás honba za Higgsovým bosonem dovedla až na práh nového světa

Částice na konci vesmíru

Teorie her
Kniha nabízí stručný přehled teorie her, nového vědního oboru, který již dosáhl řady důležitých výsledků na poli evoluční biologie a ekonomie a začíná přinášet revoluční objevy v dalších oborech, jako jsou například psychologie a politické vědy.

Teorie her

Osudová přitažlivost gravitace
Osudová přitažlivost gravitace popisuje, jak byly tyto nesmírně hmotné, ale neviditelné objekty objeveny a co nám jejich existence říká o vývoji vesmíru. Knihu doplňuje množství názorných ilustrací a fotografií.

Osudová přitažlivost gravitace

Lehkost bytí
Teoretický fyzik, laureát Nobelovy ceny, v této knize představuje nové pohledy na mnohé podivné aspekty všehomíra a ukazuje nové směry ve fundamentální fyzice a předpovídá nový zlatý věk fyziky.

Lehkost bytí

Před velkým třeskem
Clegg ve své knize sleduje, jak se proměňovaly představy lidí o vzniku vesmíru - počínaje mýty o božském stvoření až po převratnou ideu vesmíru vzniklého nepředstavitelným výbuchem "z ničeho".

Před velkým třeskem

Jak vesmír přišel ke svým skvrnám
Jedna z nejvýraznějších osobností soudobé kosmologie rozvíjí ve své knize hypotézu o tom, že vesmír je prostorově konečný, přestože nemá žádné hranice.

Jak vesmír přišel ke svým skvrnám