Předložená práce se na základě analýzy matričních zápisů zabývá problematiku přirozeného pohybu a především prostorové mobility městského i vesnického obyvatelstva na jihu Čech v letech 1750-1824.
Výuka náboženství na základních a středních školách, teologické bádání na školách vysokých a zřizování církevních škol k obecné výuce všem předmětům se v posledních staletích stalo projevem náboženské svobody jednotlivce.
Monografie se pokouší přispět k diskuzi nad otázkou, jaký mají jednotlivé části veřejnosti vztah k hudbě a jak se tento vztah reálně projevuje v jejich nákupním chování na trzích s hudbou. Děje se tak na základě dat výzkumné povahy.
Kniha Jana Konfršta nabízí čtenáři zcela obyčejné úvahy, které jistě v různých dílčích souvislostech napadnou snad každého z nás. Přesto nás zavádí do jiného světa. Do světa i námi zřídka vyslovených úvah, nepostrádajících čistotu.
Kniha sleduje vývoj názorů na české dívčí školství od jeho počátků až po uzákonění řádného vysokoškolského studia žen. Autorka objasňuje filosofickou podstatu argumentů jednotlivých stran sporu i obtížnost procesu emancipace žen v oblasti vzdělávání.
Kniha přináší jedenadvacet rozhovorů s přímými účastníky převratných listopadových událostí roku 1989, které shodně prožívali jako studenti nebo učitelé Univerzity Karlovy.
Kniha přináší velmi kritický pohled na téma, proč je Česká republika, země s obrovským potenciálem, doslova rozkradeným státem, jehož občané mají ostudný životní standard na úrovni spodní třetiny zemí EU.