Koutní plachta či koutnice byla v české lidové kultuře plachta oddělující postel šestinedělky umístěnou v koutě od zbytku světnice.
Celobarevná publikace představuje sbírku slovenských koutních plachet ze sbírek Národního muzea.
Publikace Moniky Holé komplexně mapující výtvarné pokusy Bohuslava Martinů byla vydána u příležitosti konání stejnojmenné výstavy v Městském muzeu a galerii v Poličce - Centru Bohuslava Martinů v roce 2018.
Mnohobarevná knížka, vyslovující „prožitky a pocity“ jednotlivých barevných odstínů, a to jak v kresbách, tak ve verších. Je vlastně protestem proti všednodenní šedi, ztrátě světla, ale zároveň projevem naděje.
Touto publikací bychom rádi všem milovníkům tvorby Maestra Václava Zapadlíka přiblížili nepříliš známou, ale svým způsobem nesmírně zajímavou část díla tohoto génia kresby a malby historických automobilů.
Kniha na dvou stech stranách prezentuje víc než dvě stě vyobrazení – reprodukcí grafických listů, olejomaleb, historických fotografií a dobových plánů, které představují významné dějinné události.
Art deco, francouzské označení pro zdobné či dekorativní umění, je nejdůležitější formou výtvarného projevu mezi 1. a 2. světovou válkou. Dvanáct vybraných ilustrací s krátkými vysvětlujícími texty nabízí vhled do společenského života těchto časů.
V knize Dolby 307 představujeme Ateliér malby UMPRUM a též jeho teoretické zázemí. Hlavní akcent je kladen na období mezi lety 2010–2017 a na soudobou diskuzi, co znamená „médium malby“.
Horizont událostí je na české výtvarné scéně zcela jedinečným projektem jak svým zaměřením, tak délkou trvání. Část třetí – finále – se uskutečnila v roce 2017 v Centru současného umění DOX v Praze.
V dějinách světového myšlení a pedagogiky není mnoho autorů, kteří svým dílem obsáhli tak širokou paletu témat a trvale vyvolávali takový zájem jako Jan Amos Komenský (1592-1670).
Dvanáct vybraných děl ukazuje široký umělecký záběr renesančního mistra Leonarda da Vinciho. Krátké doprovodné texty díla zařazují do kontextu jeho umělecké dráhy.
Katalog k výstavě L. Typlta “Vizionáři” se zaměřuje na specifickou část jeho tvorby - kresbu temperou. Tempera je pro Typlta prostorem pro živelný experiment, pro hledání a ověřování malířských záměrů. Publikace dokumentuje vývoj autorovy tvorby.
Publikace dokumentuje první ročník sympozia Odpad a umění, umění a odpad, které se uskutečnilo v Pardubicích ve dnech 18. až 20. září 2015. Kritériem umělců byla jejich záliba v práci s odpadovým materiálem.
Publikace vyšla u příležitosti autorovy výstavy v Topičově salónu v prosinci 2017. Obsahuje 50 reprodukcí obrazů, které byly na výstavě vystaveny. Obrazy vznikly během posledního pobytu v Peru.
Na základě dvanácti vybraných obrazů představujeme geometrickou abstrakci Pieta Mondriana. Připojené krátké texty erudovaně přibližují vývoj tohoto typu malby.