Oldřich Hamera (1944) je bez vší pochyby jedním z nejoriginálnějších umělců, spojujících ve své osobě hned několik talentů. Vedle výtvarného, je nezpochybnitelně i literární, pedagogický a rétorický. Přesto zůstal ve stínu.
Publikace sleduje linii vývoje progresivního československého a v odkazech i světového výtvarného umění na pozadí života společnosti v období let 1938 – 1989, kdy v Československu existovaly dva totalitní režimy.
Tento knižní soubor představuje Rónovy „zápisky z cest“, které vznikají ve chvílích autorovy relaxace a můžeme je označit třeba termínem poloautomatická kresba.
Katalog výstavy pojmenovaný podle díla Milana Knížáka z přelomu 60. a 70. let minulého století, dává nahlédnout do oblasti konceptuálních přesahů a autonomních přístupů v kresbě a malbě v Československu v době normalizace a v době těsně následující.
Publikace prezentuje výběr obrazů, objektů a kreseb Jana Kotíka, předního českého malíře a člena proslulé Skupiny 42. Výběr se zaměřuje na Kotíkovu reflexi fenoménu figurace.
Karel Teige ovlivnil českou kulturu v mnoha oblastech a jednoznačně patří k mimořádným osobnostem českého moderního umění. Jeho tvorba je však paradoxně známa a uznávána více v zahraničí než u nás.