Automobilová a motocyklová Soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích.
V knize najdete podrobný popis stavu motorizace v Československu po druhé světové válce, historii vývoje Pragy V3S, kompletní přehled takticko-technických dat vozu.
Další publikace z řady edice Technická elita národa přináší všem milovníkům motocyklového závodění pohled na životní osudy rodu Stašů, především však Bohumila Staši staršího. Dvacetinásobný mistr republiky a účastník 63 velkých cen mistrovství světa.
Kniha přináší vzpomínky Antonína Vitvara na jeho jezdeckou kariéru od roku 1926 do roku 1955, v níž se odráží předválečná historie firmy Jawa a poválečný vývoj našeho motorismu.
Téma určitě zaujme mladé nadšence do autobusové a trolejbusové techniky, nové informace mohou ale načerpat i pokročilejší zájemci či odborníci z oboru veřejné hromadné dopravy.
Jedinečná publikace přináší neotřelý pohled do dějin automobilismu - klade důraz na historické a technické mezníky vývoje spalovacího motoru i automobilu, který popisuje na pozadí a v kontextu politicko-ekonomického vývoje světa, především však Evropy.
Kniha se zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů.
Kniha, kterou právě držíte v ruce, je úplně první knihou u nás, která se jako hlavním tématem zabývá československými sajdkáry, jinak řečeno postranními vozíky k motocyklům.
Jawa Californian - motocykly, nesoucí v názvu bohatou tradici značky Jawa spolu s vidinou amerického snu v podobě daleké slunné Kalifornie, po dlouhá léta nenechávají chladným mnohého z příznivců jedné stopy.
JUDr. Jaroslav Frei je dnes málo známá osobnost, ačkoli mu vděčíme za mnohé. Jeho jméno se vytratilo, jeho zásluhy si přivlastnili jiní. Vlastní pílí se vypracoval až na ředitele Jawy.
Publikace je věnovaná prvnímu novému typu autobusu, který se sériově vyráběl v poválečném Československu. Byl to model Škoda 706 RO a jeho produkce mohla začít v roce 1946 jenom díky tajnému vývoji prováděném v mladoboleslavské Škodovce.