Nejprodávanější tituly v roce 2020

Částice na konci vesmíru
Kterak nás honba za Higgsovým bosonem dovedla až na práh nového světa

Částice na konci vesmíru

Kufřík matematických záhad profesora Stewarda
Ian Stewart k vážnějším kapitolám přihodil pár vtipných historek o slavných matematicích, vše okořenil spoustu odkazů na další podmanivé pátrání online a výsledkem je kniha, od níž se neodtrhnete od první až do poslední strany.

Kufřík matematických záhad profesora Stewarda

Simpsonovi a jejich matematická tajemství
Čtenář zjistí, že členové autorského týmu televizního seriálu jsou absolventy matematických oborů prestižních univerzit a že jejich vztah k matematice se v příbězích neztratí.

Simpsonovi a jejich matematická tajemství

Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta
Čísla nás provázejí na každém kroku a profesor Stewart ukazuje jejich pozoruhodné vlastnosti. Od těch nejzákladnějších, jako je už jejich zápis v desetinné nebo binární notaci, přes objev nuly a mimořádnost prvočísel, až po čísla iracionální (jako je

Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta

Posvátná geometrie
Geometrie, aritmetika, hudba a kosmologie - čtvero velkých svobodných umění. Tvoří zárodek základních univerzálních jazyků a nalézáme je prakticky ve všech známých kulturách.

Posvátná geometrie

Vesmír jako na dlani
Autor využil lidské představivosti, která je každému dána, a popisuje a vykládá složité fyzikální pojmy a mechanismy pomocí obrazů a vizuálních představ.

Vesmír jako na dlani

Konstruktéři raketového věku

Sto let strhujícího souboje v dobývání vesmíru! Karel Pacner, který je českou "jedničkou" v popularizaci kosmonautiky, přináší v nejnovější rozsáhlé publikaci fakta o tajném souboji vědy a techniky dvou světových velmoci o dobytí vesmíru, ve kterém se startem Gagarina měli navrch Sověti, ale s dobytím Měsíce zvítězili Američané.

Konstruktéři raketového věku

Vedle nul je jednička velké číslo
V této knize osvědčený autor Holger Dambeck prozrazuje praktické matematické tipy a triky pro rozličné situace, ať už jde o stání ve frontě, parkování, učení se telefonních čísel nazpaměť, mocnění čísla 65 na druhou nebo vázání kravaty.

Vedle nul je jednička velké číslo

Teorie her
Kniha nabízí stručný přehled teorie her, nového vědního oboru, který již dosáhl řady důležitých výsledků na poli evoluční biologie a ekonomie a začíná přinášet revoluční objevy v dalších oborech, jako jsou například psychologie a politické vědy.

Teorie her

Deset myšlenek o čase
Nemáte nikdy čas? Nic nestíháte? Marně se snažíte šetřit časem? Švédská fyzička a spisovatelka Bodil Jönssonová, profesorka na technické univerzitě v Lundu, se zamýšlí nad vnímáním času a ukazuje, jak se vztah k němu v moderní době změnil.

Deset myšlenek o čase