Cílem první monografie Jindřicha Štyrského (1899–1942) je představit jej jako všestrannou osobnost, jejíž vklad do evropského meziválečného umění byl mimořádný.
Autor píše o Praze jako o jednom z center intelektuálního a uměleckého života Rakousko-Uherska. Připomíná specifickou pražskou atmosféru, v níž se mísí český, německý a židovský živel.
Třetí díl ediční řady Moderní česká kniha je věnován tvorbě Josefa Čapka. Zaměřuje se především na nejviditelnější část práce pro knihu - na obálky, kterými se Čapek ve dvacátých letech minulého století výrazně zapsal do dějin moderní knižní kultury.
Kniha přibližuje osudy desítek sochařů a jejich prací z doby národního socialismu, této zvláštní éry dějin, kdy se nietzschovský ideál Nadčlověka vtělil do hmoty a umění se stalo integrální součástí budování státu.
Publikace Čínská malba přináší jedinečné pohledy na současné čínské výtvarné umění nejen očima čínských a českých teoretiků umění, ale také samotných autorů, kteří patří k nejvýznamnějším současným čínským malířům.
Eva Mansfeldová, jedna z nejvýraznějších představitelek české variace konkrétního umění a svým způsobem i op artu, malířka, jejíž originální výtvarné tvarosloví je založeno na vztazích mezi geometrickými tvary a barvou.