Nejprodávanější Kniha nebo Omalovánka - leden 2021

Co vidíme ve hvězdách
Překrásně ilustrovaný průvodce naší sluneční soustavou objasňuje nejrůznější zajímavá vesmírná fakta, věnuje se ale také legendám a příběhům, které se za nimi skrývají.

Co vidíme ve hvězdách

Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta
Čísla nás provázejí na každém kroku a profesor Stewart ukazuje jejich pozoruhodné vlastnosti. Od těch nejzákladnějších, jako je už jejich zápis v desetinné nebo binární notaci, přes objev nuly a mimořádnost prvočísel, až po čísla iracionální (jako je

Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta

Nula
Tato kniha je historií nuly. Stejně je však i historií lidí, kteří po staletí s nulou bojovali a nakonec jí v nerovném boji podlehli - učenců a mystiků, vědců a kněží, všech těch, kdo se nule snažili porozumět a ovládnout ji.

Nula

Sféra Iohanna de Sacrobosco – středověká učebnice základů astronomie
Latinský Traktát o sféře světa anglického astronoma 13. století Iohanna de Sacrobosco, působícího na univerzitě v Paříži, se stal základní učebnicí astronomie, která byla čtena a studována až do 17. století.

Sféra Iohanna de Sacrobosco – středověká učebnice základů astronomie

Tajemný mikrosvět
Tato kniha poměrně podrobně popisuje cestu k současnému standardnímu modelu částicové fyziky, od objevů elektronu, atomového jádra a radioaktivity až po slavný Higgsův boson, který v nedávné době upoutal pozornost i širší laické veřejnosti.

Tajemný mikrosvět

Co je nového v logice
Zajímá vás, kam se posunula logika od dvacátého století? Kde všude se logika uplatňuje? Co obnáší spojení logiky a lingvistiky nebo logiky a psychologie?

Co je nového v logice

Kosmos
Jaké těleso se po vesmíru pohybuje nejrychleji? Mají černé díry dno? Proč nejsou hvězdy rozloženy rovnoměrně? Dají se na noční obloze rozlišit planety a hvězdy? Proč se dezinfikují přístroje a vybavení, které poletí do vesmíru?

Kosmos

Neeukleidovské geometrie
Autor se v každé kapitole soustředí na jednu neeukleidovskou geometrii a srozumitelně vysvětluje její význam a vlastnosti s využitím praktických příkladů – od renesančních maleb, přes teorii relativity, až po umělou inteligenci.

Neeukleidovské geometrie

Tajemné Pí
Tato kniha vás příjemným způsobem provede historií čísla ?, příběhy matematiků, kteří jej studovali, praktickými aplikacemi i jeho odrazy ve světě kultury a umění.

Tajemné Pí

Kompaktní vesmír
Vydejte se s námi na výlet od známých planet naší sluneční soustavy až do miliardy světelných let vzdáleného hlubokého vesmíru!

Kompaktní vesmír