Nejprodávanější tituly - únor 2021

Řád času
Autor, přední teoretický fyzik, spolutvůrce smyčkové kvantové gravitace, ale také výtečný spisovatel, se ve své nejnovější knize zabývá tajemstvím času, možná vůbec největší záhadou světa.

Řád času

Jirka a modrý měsíc
Kdo by nechtěl zažít dobrodružství ve vesmíru! Cestovat na cizí planety, poznávat nové přátele, prostě užívat si ohromnou zábavu.

Jirka a modrý měsíc

Realita není, čím se zdá
Jedním z největších problémů moderní teoretické fyziky je kvantování gravitace, které se snaží propojit tři pilíře moderní fyziky: obecnou relativitu, kvantovou teorii a statistickou fyziku.

Realita není, čím se zdá

Osudová přitažlivost gravitace
Osudová přitažlivost gravitace popisuje, jak byly tyto nesmírně hmotné, ale neviditelné objekty objeveny a co nám jejich existence říká o vývoji vesmíru. Knihu doplňuje množství názorných ilustrací a fotografií.

Osudová přitažlivost gravitace

Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta
Čísla nás provázejí na každém kroku a profesor Stewart ukazuje jejich pozoruhodné vlastnosti. Od těch nejzákladnějších, jako je už jejich zápis v desetinné nebo binární notaci, přes objev nuly a mimořádnost prvočísel, až po čísla iracionální (jako je

Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta

Jirka a neprolomitelná šifra
Jirka a jeho nejlepší kamarádka Anička už dlouho nezažili žádné vesmírné dobrodružství a dost jim ta zábava schází.

Jirka a neprolomitelná šifra

Vesmír v kostce
Bohatě ilustrované pokračování fenomenálního bestselleru Stručná historie času, v němž autor uvádí čtenáře do fascinujícího světa obecné relativity a kvantové mechaniky.

Vesmír v kostce

O gravitaci
Gravitace je jednou ze čtyř základních fyzikálních sil; je nejnápadnější – ani naprostý laik nepřehlédne, že věci padají k zemi – a paradoxně zároveň nejslabší (gravitace celé zeměkoule nedokáže strhnout maličký magnet z ledničky).

O gravitaci

Fraktalista

Otec fraktální geometrie Benoit Mandelbrot (1924–2010) líčí ve svých pamětech zevrubně svou životní a vědeckou dráhu, která byla téměř stejně kostrbatá jako objekty, jejichž studiem se proslavil.

Fraktalista

Kam se žene entropie
Publikace se populární formou zabývá entropií, kterou poprvé zavedla a matematicky popsala termodynamika. Entropie je fyzikální veličina představující míru chaosu, nepořádku či zchátralosti systému.

Kam se žene entropie