Soubor pracovních listů, s nimiž se děti mohou vydat na cestu poznání – objevovat vzájemné vztahy mezi objekty okolního světa, rozeznávat nejjednodušší geometrické útvary, osvojovat si číselné představy a posilovat vědomí logických vazeb.
Důležitou fází při upevňování výslovnosti je reprodukce vět a poté samostatná tvorba vět s nacvičovanou hláskou. Nácvik hlásek R a Ř může být někdy značně zdlouhavý a často se R začne dařit nejdříve v kombinaci s určitou souhláskou a v určité pozici.
Jak to voní v lese? Jaký je na omak kmen stromu? Jak vypadá červenka? Místo aby chytaly žáby, stavěly si domečky na stromě
nebo se oběma rukama nořily do bláta, sedí děti u televize nebo u počítače.
Kniha nabízí přehledně zpracované poznatky o vývojovém vztahu fonematického povědomí (dovednost vědomé a pohotové manipulace se slovy na úrovni fonémů) a znalosti písmen, tedy za klíčové předpoklady rozvoje počátečního čtení.
Výslovnost ostrých (C, S, Z) a tupých (Č, Š, Ž) sykavek může činit potíže předškolním, ale i starším dětem. Přetrvávají-li potíže dlouhodobě, je nutné vyhledat pomoc odborníka, který posoudí stav mluvidel dítěte nebo dospělého klienta.
Kniha postupuje po jednotlivých věkových obdobích dítěte od narození do 3 let, u každého poukazuje na specifika tohoto období, radí, co je vhodné procvičovat a jak příznivě působit na celkový vývoj.
Jednou z cest je dovést děti s ADHD a ADD k tomu, aby se naučily samy si zorganizovat své věci i to, co dělají. Podle autorky na děti s ADHD a ADD platí zábava spojená a individuálním přístupem, pravidly, jednoduchostí a plánováním času.