Kniha nabízí přehledně zpracované poznatky o vývojovém vztahu fonematického povědomí (dovednost vědomé a pohotové manipulace se slovy na úrovni fonémů) a znalosti písmen, tedy za klíčové předpoklady rozvoje počátečního čtení.
Výslovnost ostrých (C, S, Z) a tupých (Č, Š, Ž) sykavek může činit potíže předškolním, ale i starším dětem. Přetrvávají-li potíže dlouhodobě, je nutné vyhledat pomoc odborníka, který posoudí stav mluvidel dítěte nebo dospělého klienta.
Kniha postupuje po jednotlivých věkových obdobích dítěte od narození do 3 let, u každého poukazuje na specifika tohoto období, radí, co je vhodné procvičovat a jak příznivě působit na celkový vývoj.
Jednou z cest je dovést děti s ADHD a ADD k tomu, aby se naučily samy si zorganizovat své věci i to, co dělají. Podle autorky na děti s ADHD a ADD platí zábava spojená a individuálním přístupem, pravidly, jednoduchostí a plánováním času.
Skutečný a před několika lety silně medializovaný příběh dívky, kterou od čtyř let sexuálně zneužíval otčím. „Nikdy to nevzdávejte, vždycky zbývá jiskřička naděje,“ vzkazuje všem, kteří podobně jako kdysi ona trpí a marně volají o pomoc.
Vyhledávaná publikace zkušeného pediatra a úspěšného autora řady titulů pro rodiče se zaměřuje především na výživová doporučení pro děti předškolního věku, naleznete v ní ale také recepty a výživové rady pro batolata a školáky. Autor se podrobně z
Kniha přináší potřebné informace pro poskytnutí kvalitní péče dítěti se sluchovým postižením jak zdravotníky, tak i pedagogy. Autorka popisuje nejčastější problémy související s péčí o dítě se sluchovým postižením.