Nejprodávanější knihy - březen 2021

Kufřík matematických záhad profesora Stewarda
Ian Stewart k vážnějším kapitolám přihodil pár vtipných historek o slavných matematicích, vše okořenil spoustu odkazů na další podmanivé pátrání online a výsledkem je kniha, od níž se neodtrhnete od první až do poslední strany.

Kufřík matematických záhad profesora Stewarda

Vesmír v kostce
Bohatě ilustrované pokračování fenomenálního bestselleru Stručná historie času, v němž autor uvádí čtenáře do fascinujícího světa obecné relativity a kvantové mechaniky.

Vesmír v kostce

Gödel, Escher, Bach
Hlavním cílem této mimořádné knihy na pomezí metamatematiky, informatiky, filozofie a kognitivní psychologie je zkoumání, co jsou a odkud se berou základní atributy člověka - vědomí a inteligence.

Gödel, Escher, Bach

Duchové vesmíru aneb třináctero příběhů o neutrinech

„Duchové vesmíru“ volně navazují na předchozí tituly „Jak vznikal svět“, „Z kuchyně do vesmíru“ a „Blýskání“. V knížce naleznete ve třinácti příbězích poutavá svědectví o neutrinech, nejpodivnějších částicích, které kdy lidé objevili.

Duchové vesmíru aneb třináctero příběhů o neutrinech

Řád času
Autor, přední teoretický fyzik, spolutvůrce smyčkové kvantové gravitace, ale také výtečný spisovatel, se ve své nejnovější knize zabývá tajemstvím času, možná vůbec největší záhadou světa.

Řád času

Teorie her
Kniha nabízí stručný přehled teorie her, nového vědního oboru, který již dosáhl řady důležitých výsledků na poli evoluční biologie a ekonomie a začíná přinášet revoluční objevy v dalších oborech, jako jsou například psychologie a politické vědy.

Teorie her

Hudba v číslech, čísla v hudbě
Eli Maor se ve své knize věnuje vztahům mezi matematikou a hudbou. Nejednou čtenáři osvětlí řadu překvapivých detailů, když zkoumá, jak lze uplatnit matematický aparát v hudbě i naopak.

Hudba v číslech, čísla v hudbě

Nula
Tato kniha je historií nuly. Stejně je však i historií lidí, kteří po staletí s nulou bojovali a nakonec jí v nerovném boji podlehli - učenců a mystiků, vědců a kněží, všech těch, kdo se nule snažili porozumět a ovládnout ji.

Nula

Devět vln stvoření
V posledních několika letech byl svět svědkem změn v sociálním vědomí, jehož náhlý vývoj nebylo převládající vědecké paradigma schopno vysvětlit.

Devět vln stvoření

Sluneční soustava dalekohledem
Vypravte se s námi za nočními svítícími oblaky, polárními zářemi, meteory, zodiakálním světlem či umělými družicemi.

Sluneční soustava dalekohledem