Publikace se zabývá psychickým vývojem dětí od doby ještě před narozením až do problémového období dospívání. Poukazuje na to, jaké možnosti a limity má výchova v rámci rodiny i školy vzhledem k individuálním zvláštnostem dětí.
Snaha léčit choroby a napravovat vady či poruchy je stejně stará jako nemoci a postižení. Ovšem i tam, kde léčba není možná, lze usilovat o kvalitní výchovu, vzdělávání, osobnostní rozvoj a začlenění handicapovaného člověka do společnosti.
Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě.
Motto: Je důležitější připravit děti na cestu, než cestu pro děti.
Kniha není příručkou pro dokonalé rodiče, ale je průvodcem pro rodiče odhodlané a statečné, pro rodiče, kteří chtějí dát dětem sami sebe.
Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky.
Skutečný a před několika lety silně medializovaný příběh dívky, kterou od čtyř let sexuálně zneužíval otčím. „Nikdy to nevzdávejte, vždycky zbývá jiskřička naděje,“ vzkazuje všem, kteří podobně jako kdysi ona trpí a marně volají o pomoc.
Publikace je u nás první, která se zabývá problematikou profesionální přípravy na hlídání dětí. Je určena především pro budoucí či již pracující chůvy nebo pro ty, které se chystají do ciziny jako au-pair.
Smyslem této knihy není ještě více komplikovat již tak nelehkou situaci rodičů, ale osvětlit jim, které události prenatálního období vývoje dítěte a porodu na něj mohou mít vliv.