Když na sklonku roku 1349 dal Karel IV. norimberským měšťanům souhlas se zřízením velkého tržiště na místě dosavadního židovského ghetta, a nepřímo tak připustil následný pogrom, vymínil si, že na místě synagogy vznikne kaple zasvěcená Panně Marii.
Posledních padesát let české architektury je obvykle děleno na dvě zdánlivě nesouvisející části – tu normalizační před listopadem 1989 a mnohem barvitější a svobodnější ve třech následujících desetiletích.
Kniha nás zavede do světa, který se odehrává za fasádami pražských ulic – na dvorky nejrůznějších pražských domů, které žijí již po desítiletí svébytným společenským životem.
Proměny venkovské architektury s důrazem na vývoj v 19. a 20. století II. navazují na první knihu vydanou roku 2018 a obsahující výběrové studie k patnácti vesnicím převážně na území Moravy a Slezska.
Vyprávění o římských vilách z období renesance a raného baroka je pojato nejen jako zasvěcený průvodce architektonickými a výtvarnými skvosty 15. a 16. století, ale čtivou formou uvádí čtenáře do obecně kulturních a politických dějin.
Kniha fotografa Milana Šustra a historika Stanislava Mikuleho není obvyklou publikací o žďárských sakrálních památkách a jejich historii. Zaměřuje se spíš na to, co je v těchto stavbách zajímavého, co by jejich návštěvníci neměli přehlédnout.
My všichni toužíme po tom, mít někde svůj tichý kout. Nahlédněte s námi dovnitř těchto vlastnoručně zbudovaných příbytků, potěšte se jejich prostou útulností a nechte se jí inspirovat při vytváření vlastního domova.
Tři renomovaní čeští autoři se v knize, jejímž prvotním impulzem bylo sté výročí založení Bauhausu, vypořádávají s fenoménem této německé moderní umělecké a průmyslové školy každý po svém a z různých perspektiv.
Kniha se zaměřuje na nepřeberné znakové bohatství měst, které vytváří stabilní rámec našich životů. „Hluboké město“, jež svou sémantickou hloubku často čerpá z imaginárních vztahů k antickému Římu, umožňuje maximum komunikace i sociálních interakcí.
Životy nejvýznačnějších malířů, sochařů a architektů, jež Giorgio Vasari publikoval v roce 1550, kdy mu bylo necelých čtyřicet let, jsou nejzábavnější a nejtrvalejší knihou o výtvarném umění, která byla kdy napsána.